پیش بینی قیمت سکه امروز ۵ دی

قیمت جهانی طلا بامداد امروز در شروع معاملاتی هفته جاری رشد معناداری را ثبت کرد و با افزایش ۱۱ دلاری به ۲۰۶۳ دلار رسید.برخی از سکه بازان معتقدند که این اتفاق ممکن است مسیر صعود قیمت سکه را هموار کند.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بررسی ها نشان می دهد قیمت سکه امامی در روز  دوشنبه به ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.این قیمت در مقایسه با روز یکشنبه ۱۰۰ هزار تومن بالاتر بود. در معاملات پشت خطی دوشنبه شب هم قیمت سکه امامی نسبت به عصر دوشنبه ثابت ماند. 

قیمت جهانی طلا  بامداد امروز در شروع معاملاتی هفته جاری رشد معناداری را ثبت کرد و با افزایش ۱۱ دلاری به ۲۰۶۳ دلار رسید.برخی از سکه بازارن معتقدند که این اتفاق ممکن است مسیر صعود قیمت سکه را هموار کند. با این حال شب گذشته قیمت دلار در بازار پشت خطی  در کف کانال ۵۰ هزار تومان معامله شد. 

آن طور که شواهد نشان می دهد اخذ مالیات ۲۵ درصدی از سود خرید و فروش طلا کماکان در شبکه‌های اجتماعی و در بین معامله گران طلا و سکه داغ است و حتی در خبرهای غیررسمی برخی مدعی هستند که بازار طلای شهرهای مختلف از جمله یزد،‌ قم،‌ همدان، تبریز،‌ اصفهان و مشهد در واکنش به ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت دست به اعتراض زدند و بنکدارهای طلا مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

البته سازمان امور مالیاتی ایران روز یکشنبه اعلام کرد: «هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات ستانی از صنف طلا وضع نشده است؛ بنابراین اخذ مالیات ۲۵ درصد از طلا کذب است. 

معامله‌گران می‌گویند  تعطیلی بازار طلا می‌تواند قیمت‌ طلا و سکه‌ را شل کند. پیش‌بینی آن‌ها این است که بعد از بازگشایی دو بازار قیمت‌ها می‌توانند به بالا برگردند.

فعالان اقتصادی معتقدند سکه در مرز حساسی قرار دارد و اگر از مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند، احتمال تداوم کاهش قیت سکه در روز جاری وجود دارد. از سوی دیگر  مقاومت نیمه کانال ۲۹ میلیون تومانی فعلا محدوده حصر سکه امامی شده است.

کد خبر 37584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =