به دلیل عدم اسقراض دولت از بانک مرکزی، تورم ۳ رقمی نشد

رئیس‌جمهور با اعلام اینکه به دلیل عدم اسقراض دولت از بانک مرکزی، تورم ۳ رقمی نشد، درباره انتخابات و برجام توضیحاتی اراه کرد.

به گزارش بیداربورس، حسن روحانی در جلسه هیات دولت اعلام کرد: صندوق رأی و انتخابات دستاورد انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی است. طبق فرموده امام خمینی، "میزان رأی ملت است" و نباید از آن فاصله گرفت. باید کاری کرد مردم با راحتی، امید و نشاط پای صندوق رأی بیایند و به اصلح رأی بدهند. نکند فردی از روی نادانی بگوید مهم نیست مشارکت مردم در انتخابات کم باشد. قصد نطق خداحافظی ندارم به موقع حرف هایی خواهم زد.

مذاکرات برجامی انجام شده است. اگر دولتی قوی با پشتوانه آرای قوی مردم با شعار و استراتژی روشن با جهان روی‌کار نبود، گذراندن بیش از سه‌ سال جنگ تمام‌ عیار اقتصادی ممکن نبود. تدبیر این دولت کاری کرد که ترامپ نتوانست از انزوا و تنهایی نجات یابد!

امروز مسائل اصلی با آمریکایی ها در وین حل و فصل شده و چند نکته فرعی باقی مانده که اگر اراده بر این باشد در این دولت کار انجام شود، می گویم این دولت کار را انجام داده و تمام کرد. آمریکا، ۱+۴ و ایران می خواهند به برجام برگردند. امروز بعد از ۸ سال حرف ها یکی شده البته ممکن است در شیوه‌ ها اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما در مسایل مهم نظر واحد بوده و این پیروزی بزرگ برای ملت ایران است.

دولت برای بودجه از پایه پولی استفاده نکرد

تورم ۳ رقمی نشد. چون دولت برای بودجه یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرد. افزایش درآمدهای مالیاتی، عرضه سهام دولتی به بازار، انتشار اوراق و صرفه‌جویی در بودجه از تدابیر اتخاذ شده برای کنترل تورم و مقابله با اقدامات تحریمی بود.

جنس گران است اما تدابیر دولت باعث شد کالای اساسی در بازار نایاب نشود. البته باید کنترل بیشتری روی قیمت کالاها اعمال می شد. حتی در روزهای سخت و کرونایی و روزهایی که همه مبادلات مالی با همسایگان قطع شده بود، کشور به خوبی اداره شد! البته می‌خواستیم اقلام اساسی با قیمت مناسب‌تری در اختیار مردم باشد. بیش از ۷۰ درصد لوازم خانگی تولید داخل است و به سمت خودکفایی می رود.

ایران توانست بزرگترین صادرکننده بنزین در منطقه و صادر کننده ریل باشد. در حالی که قبلا از خارج وارد می‌ شد. از هفته آینده به جز پنجشنبه ها، دوشنبه ها هم پروژه ها افتتاح می شوند تا آمریکایی ها و بدخواهان بفهمند ایران استوار در مسیر تولید ایستاده است. تا آخرین هفته این دولت که روز عید غدیر خم است شاهد افتتاح پروژه های متعدد خواهیم بود و همه نشان می دهد در مسیر زیرساخت ها و تولید و توسعه گام های استوار را برخواهیم داشت.

مسئله کرونا از قله به سمت سرازیری در حال حرکت است و با ادامه واکسیناسیون هفته‌های بهتری را پیش رو خواهیم داشت. این بیماری و ویروس را پایان دولت و زمان تحویل، مهار شده تحویل خواهیم داد. در تولید واکسن داخلی هم شاهد تحول بزرگ خواهیم بود.

کد خبر 3911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =