انجمن کشتیرانی ادعای همتی درباره عدم تردد کشتی ها با پرچم ایران را رد کرد

دبیرکل انجمن کشتیرانی با رد ادعای همتی مبنی بر عدم ارسال یک کشتی به دریا با پرچم ایران گفت: کشتی‌های زیادی با پرچم جمهوری اسلامی در آب های بین‌المللی تردد دارند.

به گزارش بیدار بورس، مسعود پل‌ مه‌ درباره آخرین وضعیت تردد کشتی‌های تجاری تحت مالکیت ایران در آب‌های بین المللی، گفت: در همه دنیا و حرفه دریایی در حوزه مالکیت کشتی، الزام، پرچم نیست. در دنیا چهار تا پنج کشور به دلیل اعطای تسهیلات بسیار بالا به مالکان کشتی‌ها، موجب ثبت شناورها در این کشورها می شوند.

وی افزود: به عنوان مثال یونان یا قبرس، کشورهایی هستند که اگر کشتی آنجا ثبت شود در گام اول از فعالیت‌های منتهی به درآمد آنها مالیات اخذ نمی‌کنند و بابت آنکه فعالیت تجاری تحت عنوان آن کشور داشته باشند، تسهیلات دیگری ارائه می‌دهند. در این راستا کشورهایی که محل اصلی سرمایه‌گذاری ناوگان دریایی است و مالکان کشتی آنجا حضور دارند، تعداد کشتی هایی که به نام آنها ثبت می‌شود، کم است.

این فعالی صنعت کشتیرانی ادامه داد: اکنون کشتی‌هایی که مالکیت آن متعلق به ایران و تحت پرچم ثبت شده، زیاد است و این کشتی‌ها در بنادر جنوبی پهلوگیری می‌کنند و تخلیه و بارگیری کالا دارند که البته به دلیل شرایط تحریم، امکان نام بردن ناوگان وجود ندارد. مترادف با این موضوع در داخل، ناوگانی که تحت پرچم و ثبت جمهوری اسلامی باشد، ‌زیاد است و روزانه هم در مسیرهای متعدد از کشورهای جنوبی خلیج فارس گرفته تا هند، چین و سایر نقاط دیگر، تردد دارند.

پل‌ مه اضافه کرد: طی یکی دو ماه گذشته هم یک کشتی‌ که عملیات حمل کالای تجاری به مقصد سوریه انجام می‌داد و تحت پرچم ایران بود از کانال سوئز تردد کرد و کالا را به مقصد رساند.  

بنابراین گزارش، عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه مناظره دیروز مدعی شد: اکنون یک کشتی با پرچم ایران نمی‌توان به دریا فرستاد.

منبع: خبرگزاری فارس
کد خبر 4108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =