آخرین وضعیت احیای برجام با امید بسیار زیاد به دور بعدی

معاون سیاسی وزیر خارجه با اعلام اینکه زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مقابل فرارسیده ،گفت: از همیشه به توافق نزدیک‌تر هستیم اما پر کردن فاصله‌ با توافق، آسان نبوده و امید است در دور بعد، نهایی شود.

به گزارش بیداربورس، عباس عراقچی در آستانه آخرین نشست دور ششم مذاکرات وین که دقایقی دیگر در وین برگزار می شود، گفت: همکاران از شب گذشته تا ۲ صبح  بر روی آخرین برگه اسناد و پاسخ‌ها کار کردند و در موقعیت فعلی به نظر می رسد تمام اسناد توافق، تقریبا آماده شده و ابعاد برخی مسائل اصلی مورد اختلاف، کاملا روشن است. بنابراین زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مقابل فرارسیده است.

وی ادامه داد: بعد از جلسه امروز، نمایندگان حاضر در وین نه تنها برای مشورت‌های بیشتر، بلکه برای تصمیم‌گیری به پایتخت‌ها می روند که زمان آن مشخص نیست.

این مقام مسئول افزود: در هر دور از مذاکرات، پیشرفت حاصل شده و در این مرحله هم پیشرفت‌های مطلوبی به دست آمده و از همیشه به توافق نزدیک‌تر هستیم اما پر کردن فاصله‌ با توافق، آسان نبوده و امید است در دور بعد این فاصله هم حذف و جمع‌بندی، نهایی شود. قطعا نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در دور آینده این کار انجام شود اما به شدت امیدوار هستم.

به گفته عراقچی، امروز جمع بندی بررسی‌ها ، انجام و گروه مذاکره کننده امشب به تهران برمی‌گردد.

کد خبر 4315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =