ابلاغ بسته تشویقی توسعه سرمایه گذاری شرکت های برتر صنعتی و معدنی

معاون وزیر صنعت از ابلاغ بسته تشویقی برای توسعه سرمایه گذاری در طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌ های برتر صنعتی و معدنی توسط وزیر صنعت خبر داد.

به گزارش بیداربورس، سعید زرندی در جلسه کارگروه توسعه سرمایه گذاری گفت: توسعه اقتصادی مستلزم افزایش سرمایه‌گذاری‌های مولد بر مبنای مزیت‌های رقابتی و تکمیل زنجیره‌های ارزش است. تجربیات سایر کشورهای موفق نشان می‌دهد، توسعه سرمایه‌گذاری از طریق شرکت‌های بزرگ تولیدی، نقش قابل توجهی در ایجاد پروژه‌های ملی و تحول اقتصادی دارد.

وی افزود: با شکل‌گیری شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی، شرکت های کوچک و متوسط نیز تقویت خواهند شد و می‌توانند از ظرفیت‌های همکاری با شرکت های بزرگ در بسیاری از زمینه‌ها به‌ویژه تحقیق و توسعه، فرصت‌های نوآورانه و ظرفیت صادراتی بهره مند شوند. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه سرمایه گذاری‌ها با شرکت‌های برتر تولیدی در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته تا متعهد به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد و پیشران اقتصادی شوند.

زرندی ادامه داد: تدوین سیاست‌های حمایتی مناسب برای این شرکت ها با هماهنگی سایر دستگاه‌ها اجرایی در دست بررسی است و همزمان بسته تشویقی خاص به سازمان‌های تابعه وزارتخانه توسط وزیر ابلاغ شده تا حداکثر مساعدت با بنگاه‌هایی که نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اقدام می‌کنند به‌ عمل آید. در این بسته ۱۴ مورد برای شرکت‌های که در این طرح مشارکت کردند، دیده شده که البته در آینده تکمیل و توسعه می‌یابد.

بنابراین گزارش، تاکنون ۱۰ تفاهم‌نامه با ۱۶۳ موضوع سرمایه گذاری به ارزش ۴۵۲ هزار میلیارد تومان بین وزارت صنعت و شرکت‌های چادرملو، شیرین عسل، آلومینیوم المهدی، ماشین سازی اراک و نفت سپاهان در مرحله اول و شرکت‌های ملی مس، گروه زر، گل‌گهر، ایران رادیاتور و سنگ‌آهن گهر زمین در مرحله دوم منعقد شده که در بازه زمانی ۳ تا ۵ سال آتی انجام می‌شود.

کد خبر 4471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =