خرید و فروش سهام کارکنان کارگزاری‌های بورس برای اولین بار امکان پذیر شد

مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر مجوز خرید و فروش سهام برای نیروهای کارگزاری‌ها ابلاغ شد تا برای اولین بار امکان معاملات این گروه از ارکان بازار سرمایه فراهم شود .

به گزارش بیدار بورس، مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس، صورت جلسه چهارم خرداد شورای عالی بورس مبنی بر مجوز خرید و فروش سهام کارکنان کارگزاری‌ها را به کلیه شرکت‌های کارگزاری ابلاغ کرد تا برای اولین بار محدودیت فعالان این رسته لغو شود .

بر این اساس، پیشنهاد هیات مدیره سازمان بورس در خصوص اصلاح ماده ۳۱ آیین نامه معاملات در شرکت بورس تهران مصوبه سال ۸۵ شورای عالی بورس، مطرح و به شرح ذیل به تصویب رسید:

الف. شرکت های کارگزاری فاقد مجوز کارگزار/ معامله گری صرفاً مجازند از طریق سایر شرکت‌های کارگزاری و با رعایت دستورالعمل الزامات کفایت سرمایه و سایر قوانین و مقررات مرتبط، اوراق بهادار بنام را معامله کنند.

ب. اعضای حقیقی و نمایندگان اشخاص حقوقی عضو هیات مدیره شرکت‌های کارگزاری، مدیر/ مدیرعامل و کارکنان شرکت‌های کارگزاری و همسر و افراد تحت تکفل آنان با رعایت قوانین و مقررات و با رعایت بند ج این مصوبه و اصول و قواعد انصاف معاملاتی از قبیل اجتناب از معامله با اطلاعات نهانی، اجتناب از موارد تعارض منفعت و اجتناب از پیش دستی در انجام معاملات با استفاده از اطلاعات مشتریان، مجاز به انجام معاملات اوراق بهادار بنام خود هستند.

ج. معاملات اشخاص مشمول بند ب که در سامانه های معاملاتی تحت نظارت سازمان بورس ثبت می شود در حکم ارائه گزارشات معاملات این دسته از اشخاص به سازمان بورس و بورس‌ها تلقی می شود. 

کد خبر 4559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =