تحویل ۲.۷ میلیون واکسن برکت از۵۰ میلیون وعده داده شده تا پایان شهریور

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از تحویل ۲.۷ میلیون واکسن برکت از ۵۰ میلیون واکسن وعده داده شده تا تا پایان شهریور خبر داد و گفت: این ستاد در قیمت گذاری و توزیع واکسن دخالتی ندارد.

به گزارش بیداربورس،  محمد مخبر با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در قیمت گذاری و توزیع واکسن هیچ دخالتی ندارد، گفت: طبق وعده قبلی، ۵۰ میلیون دوز واکسن برکت تا پایان شهریور ماه تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

وی ادامه داد: از زمان شروع واکسیناسیون عمومی با واکسن برکت تاکنون حدود ۲.۷ میلیون دوز واکسن تولید و ۴۰۰  هزار دوز تحویل وزارت بهداشت شده و مابقی هم در حال طی آمازیش و خالص سازی هستند.

این مقام مسئول درباره اقدامات این ستاد برای خروج سیستان بلوچستان از وضعیت قرمز گفت: وضعیت استان سیستان و بلوچستان قرمز است و طبیعتا باید ما هم با اقداماتی به مردم شریف این استان کمک کنیم. با هماهنگی وزارت بهداشت دوازده اقدام از امروز آغاز خواهد شد.

مخبر درباره خروج استان سیستان و بلوچستان از وضعیت بحرانی هم توضیح داد: علاوه بر ارسال رایگان دو میلیون ماسک، سه هزار لیتر مواد ضد عفونی، ۵۰ هزار کیت تشخیص کرونا اهدا خواهد شد. وزارت بهداشت نیز از طریق دانشگاه علومی پزشکی استان تقاضای ۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات برای تهیه دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی را تامین کرده و برای پزشکان انواع لباس گان تهیه و در حال ارسال است. همچنین داروهای مورد نیاز برای بیماران کرونایی از جمله ۳ هزار دوز آمپول رمدسیویر که جزو درمان‌های قطعی کرونا است، ارسال خواهد شد.

به گفته وی، مهم‌ترین اقدام نیز اعزام گروه پزشکی به این استان است که فردا صبح و در ۲۴ ساعت آینده در این استان مستقر می‌شوند.

کد خبر 4754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =