خاندوزی؛ احاطه و توانایی خوبی در اقتصاد دارد

وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی احاطه و توانایی خوبی نسبت به مسائل اقتصادی دارد اما آنچه بیش از همه مورد اهمیت است اجرا و نحوه برخورد با این برنامه‌هایی است که قرار است در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش بیداربورس، آلبرت بغزیان به برنامه‌های اقتصادی احسان خاندوزی گزینه پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: معتقدم برنامه‌های وزیر اقتصاد خوب است اما آنچه بیش از همه اهمیت دارد اجرا و نحوه برخورد با این برنامه‌ها است.

او افزود: معمولاً فهرستی از مشکلات و اقدامات وجود دارد که لیست می شود؛ بنابراین موضوع اصلی توانایی در اجرا و هماهنگی میان تیم اقتصادی دولت خواهد بود.

بغزیان با بیان اینکه وزیر اقتصاد باید مسئول هماهنگی اقتصادی دولت باشد و نه معاون اول رئیس جمهور، گفت: اینکه گفته می شود خاندوزی گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد صرفاً فردی پژوهشی و تئوری محور است نمی تواند ملاک خوبی برای ارزیابی باشد.

این کارشناس مسایل اقتصادی با تاکید بر اینکه خاندوزی احاطه و توانایی خوبی نسبت به مسائل اقتصادی دارد، افزود: اگر بخواهیم صرفاً فرد اجرایی بگذاریم کاملاً غلط است، مقابله با فساد مالی در بخش های مختلف از جمله بانک و بورس ضروری است.

او با بیان اینکه مقابله با فرار مالیاتی و بازنگری در معافیت های مالیاتی و توسعه پایه‌های مالیاتی به شرایط داخلی باز می گردد و ارتباطی با تحریم و شرایط بین المللی ندارد، تصریح کرد: خاندوزی توانایی، جسارت و شجاعت لازم را در این زمینه دارد و می توان نسبت به اجرای این مباحث در اقتصاد کشور امیدوار بود.

بغزیان با اشاره به اهمیت رویکرد مناسب در قبال سیاست‌های مالی و پولی عنوان کرد: سیاست وزیر اقتصاد و بانک مرکزی باید در این دو مقوله هم‌آهنگ و تعاملی باشد.

کد خبر 6275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =