فولاد خوزستان ۴۵۰ هزار تن از بودجه تولید خود عقب افتاد

گزارش عملکرد فخوز در آخرین ماه تابستان روی کدال نشسته است. از لحاظ مبلغ فروش این گزارش را نمی‌توان دلگرم‌کننده خواند.

به گزارش بیدار بورس، فولاد خوزستان در شهریور ۲۳۶۰ میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مرداد ۲۰ درصد کاهش داشته و نسبت به میانگین مبلغ فروش بهار افت ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

اما از آن مهم‌تر مساله حجم تولید است. وضع تولید شرکت نسبت به تیر و مرداد بهتر شده، اما هنوز به آن چه که باید نرسیده است.

فخوز در شهریور حدود ۲۰۸ هزار تن اسلب و بیلت فولادی تولید کرده است. حجم تولید این دو محصول در تیر و مرداد حدود ۱۴۵ هزار تن بوده است. از این لحاظ به نظر می‌رسد وضع قطعی برق در شهریور بهبود داشته است. با این حال مشخصا این معضل به کلی حل نشده است.

فولاد خوزستان برای آن که به ظرفیت معمول خود برسد لازم دارد تا در هر ماه حدود ۳۱۵ هزار تن از این مقاطع تولید کند. به این ترتیب می‌توان گفت فخوز به خاطر مشکل تامین برق حدود ۴۵۰ هزار تن از حجم محصول نهایی خود را از دست داده است و این به معنای از دست دادن ۱۲ درصد تولید به خاطر ضعف برنامه‌ریزی سیاست‌مردان است.

به گفته مسئولان وزارت نیرو مشکل تامین برق در پاییز کاملا مرتفع شده است. باید دید که شرکت توان جبران این عقب‌افتادگی در نیمه دوم سال را دارد یا خیر. به علاوه آن که خطر قطعی گاز تهدیدکننده صنایع در نیمه دوم است.

کد خبر 7737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =