دلایل گرانی دوباره برخی خودورهای داخلی

کارشناس با اعلام دلایل گرانی دوباره برخی خودورهای داخلی، گفت: وعده وزیر صنعت مبنی بر ارزان شدن خودرو تا پایان سال دور از انتظار است.

به گزارش بیدار بورس، مسیح فرزانه با اشاره به علت افزایش دوباره قیمت خودرو با وجود رکود شدید در بازار به خبرآنلاین گفت: بعد از ۲ هفته‌ که بازار در آرامش رکود شدیدی حاکم بود، قیمت خودرو مجدد افزایش یافت که ناشی از کاهش تولید خودروهای داخلی، توقف تولید برخی محصولات و افزایش دلار بود.

وی ادامه داد: در میان محصولات مختلف، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، بیشترین افزایش قیمت و سپس دوگانه سوز پژو ۴۰۵ و پراید ۱۱۱ را تجربه کرده اند.

این کارشناس افزود: بازار خودرو نیازمند عرضه یک تا یک و نیم میلیون دستگاه در سال بوده که طی آمار ۶ ماهه، خودروسازان حدود ۶۰۰ هزار دستگاه تولید کردند که بخشی هم متعلق به خودروهای از قبل پارک شده بود. دور از انتظار است تا ۴ ماه آینده، تولید افزایش ناگهانی داشته باشد. وعده وزیر صنعت مبنی بر ارزان شدن خودرو تا پایان سال هم دور از انتظار است. با این گفته‌ها و دستورات، بازار خودرو نه کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد و نه از رکود خارج می شود.

فرزانه گفت: دلیل عمده رکود شدید بازار خودرو هم بلاتکلیفی مصرف کنندگان که با تصور نادرست اینکه اگر واردات خودرو از سر گرفته شود، قیمت ها کاهش می یابد.

کد خبر 8957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =