بایدن: مذاکرات وین از سر گرفته خواهد شد

بنابر اعلام رئیس جمهورآمریکا، مذاکرات وین برای احیای برجام از سر گرفته خواهد شد و معاون وزارت خارجه هم خبر داد این مذاکرات از ماه نوامبر از سر گرفته خواهد شد و تاریخ دقیق اعلام می‌شود.

به گزارش بیدار بورس به نقل از نیویورک تایمز، جو بایدن در حاشیه نشست گروه G۲۰ در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مایل است شاهد از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین باشد، گفت: قرار است این مذاکرات از سر گرفته شود.

علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه هم بعد از سفر آخر هفته پیش به بروکسل و رایزنی با مقامات اتحادیه اروپا در توییتر اعلام کرد: مذاکرات وین از ماه نوامبر از سر گرفته خواهد شد و تاریخ دقیق آن بعدا اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: طبق توافق با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، مقرر شد مرحله بعدی مذاکرات در ماه نوامبر آغاز شود اما مسئله مهم‌تر این است که طرف‌های دیگر چه چیزی برای لغو تحریم‌ها ارائه خواهد کرد. بنابراین باید اراده‌ای قوی برای پذیرش تصمیم لغو تحریم‌ها وجود داشته باشد و اگر لغو این تحریم‌ها پذیرش شود، عملا در مذاکرات پیشرفت ایجاد خواهد شد.

باقری افزود: توانمندی‌ دفاعی، تصمیم ملی ایران و مربوط به منافع و امنیت ملی می‌شود و هیچ کشوری حق ندارد در این خصوص صحبت یا اظهارنظر کند.

براساس این گزارش، مقام ارشد آمریکا هم به خبرنگاران حاضر در ایتالیا گفت: این جلسه به ابتکار آنگلا مرکل صدراعظم آلمان صورت گرفت و به رهبران آمریکا، انگلیس و فرانسه فرصت داد قبل از آغاز مذاکرات وین، درباره برجام و ایران تبادل نظر کنند.

همچنین یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس، برجام را بهترین گزینه روی میز برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواند.

کد خبر 8961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =