الزام بانک‌ها به پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن

وزیر راه از الزام بانک‌ها برای پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن و اعمال ۲۰ درصد جریمه مالیاتی در صورت عدم اجرا خبر داد.

به گزارش بیداربورس، رستم قاسمی با اشاره به برگزاری آخرین جلسه‌ در بانک مرکزی برای بررسی قانون تبصره ۱۸ و پرداخت وام ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی مسکن گفت: در این جلسه مقرر شد بانک مرکزی به تمام بانک‌ها، مصوبه پرداخت به سازندگان را ابلاغ کند و بانک‌ها موظفند ۲۰ درصد از سهم کل تسهیلات را به این بخش اختصاص دهند.

وی افزود: در صورتی که بانک‌ها این موضوع را اجرا نکنند طبق قانون ۲۰ درصد جریمه مالیاتی می‌شوند که این موضوع در قانون طرح جهش تولید مسکن  اعلام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این طرح، سهم تمام استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها برای دریافت سقف تسهیلات مشخص شده و از فردا هر سازنده و  متقاضی که کار عملیات اجرایی را شروع کند، می‌تواند اولین قسط را دریافت کند. بخش‌هایی برای پرداخت یارانه توسط وزارت راه در قانون پیش بینی شده و از تعهدات به شمار می‌روند. زمین به صورت ۹۹ ساله و یا رایگان در اختیار اقشار کم درآمد قرار داده می شود.

قاسمی افزود: مقرر شده اراضی دولتی به سرعت در اختیار وزارت راه قرار گیرد. در غیر این صورت ظرف یک ماه اداره ثبت اسناد آن را به این وزارتخانه منتقل خواهد کرد. بنابراین باید دستگاه‌ها در این زمینه همکاری را انجام دهند.

کد خبر 9035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =