۲۱ نیروگاه جدید تا تابستان آینده وارد مدار می‌شود

وزیر نیرو با اعلام افزایش ۳۰ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌ها از احداث ۲۱ نیروگاه جدید تا تابستان سال آینده خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، علی اکبر محرابیان در نشستی با اعضای کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه تا تابستان سال آینده ۲۱ واحد نیروگاهی جدید وارد مدار می‌شود، گفت: طبق برنامه، وزارت نیرو به ظرفیت نیروگاه‌ها ۳۰ هزار مگاوات اضافه خواهد کرد. برنامه‌ریزی لازم برای پیگیری طرح های در حال احداث انجام شده و بصورت هفتگی دنبال می‌شود.

وی افزود: احداث ۱۰ هزار مگاوات برای صنعت آغاز شده و بیش از ۴ صنعت فعالیت را در زمینه احداث نیروگاه آغاز کردند. قراردادی که با این صنایع منعقد شده، دو سر سود است و اعلام شده، اگر نتوانند در موعد مقرر، نیروگاه را تحویل دهند، برق به آنها تعلق نخواهد گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه اجرای تعهد برق تجدیدپذیر بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، فعالیت شروع و از مجلس درخواست اختصاص ردیف بودجه‌ای خاص برای این موضوع شده است.   ۵ هزار مگاوات برای تابستان ۱۴۰۱ آماده شده و تمرکز وزارت نیرو برای سال آینده بیشتر در زمینه مدیریت تقاضا و مصرف برق است. در این راستا باید تدابیری اتخاذ کرد تا به مصارف بالاتر از الگوی مصرف، یارانه اختصاص نیابد.

محرابیان عنوان کرد: ۶۵۰ طرح بزرگ آب و آبفا شرایط خوبی از لحاظ اعتبار ندارند. البته برنامه‌ریزی صورت گرفته که با تزریق اعتبار، طرح ها را با اولویت‌بندی در حداقل زمان ممکن عملیاتی کرد.

کد خبر 9118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =