وعده رشد اقتصادی ۸ درصدی در بودجه متفاوت ۱۴۰۱

رئیس جمهور با اعلام اینکه بودجه ۱۴۰۱ بر اساس رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی شده به انتصابات فامیلی برخی وزرا واکنش نشان داد.

به گزارش بیدار بورس، ابراهیم رئیسی در جلسه هیأت دولت در خصوص بودجه سال آینده گفت: بودجه ۱۴۰۱ برای رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده و تفاوت آن با سال های گذشته این است که سایر استانداران برای بودجه و اعتبار به مسئولین مرکز مراجعه نمی‌کنند و به هر استان اعتباری داده شده تا سهمی در راستای تحقق رشد اقتصادی ایفا کنند.

وی افزود: رشد اقتصادی بدون حضور همه دستگاه‌ها و اعطای سهم به هر یک از آنها اتفاق نمی‌افتد. لذا همه دستگاه‌ها، استان‌ها و استانداران باید نقش جدی ایفا کنند.

رییس جمهور ادامه داد: اخیرا شبهات مختلف در رسانه‌ها از جمله انتصابات فامیلی برخی وزرا مطرح شده است. وزرا و مسئولان اجرایی به خبرسازی و ادعاهای کذب، بلافاصله پاسخ دهند و اجازه ندهند ذهنیت منفی در جامعه بوجود آید. دشمنان راهبرد مأیوس کردن مردم را در پیش گرفته‌اند و در این زمینه، برخی در داخل ناآگاهانه با معاندان همراهی می‌کنند. لذا همه باید در مقابل اینگونه هجمه‌ها هوشیار باشند.

رئیسی گفت : تبعیض در پرداخت حقوق و قراردادهای کاری مختلف در سازمان‌ها و ادارات دولتی غیرقابل قبول است. یکی از جلوه‌های مهم اجرای عدالت در دولت سیزدهم نظام عادلانه پرداخت است و باید همه دستگاه‌ها تلاش کنند تا تبعیضی وجود نداشته باشد.

وی افزود: باید از نیروهای کارآمد و انقلابی در سطوح مختلف مدیریتی استفاده شود تا متناسب با انتظارات مردم با تلاش شبانه‌روزی، دغدغه‌ها و نگرانی انها را برطرف کرده و اعتماد عمومی را جلب کنند که لازمه این کار استفاده از نیروهای انقلابی و کار جهادی است.

بر اساس این گزارش در این جلسه احسان خاندوزی وزیر اقتصاد هم با اشاره به بازدید یکماه قبل رئیسی از انبار سازمان اموال تملیکی در استان بوشهر و دستور ساماندهی اموال‌ طی ۳ ماه گفت: پیش‌نویس مصوبه اصلاح اختیارات سازمان اموال تملیکی برای تصویب به دولت ارائه شده و رئیس جدید این سازمان هم انتخاب شد تا بتواند موضوع ساماندهی و فروش اموال را پیگیری کند.

وی افزود: انتظار می رود با اجرای دستور قوه قضائیه برای صدور احکام قضایی در مهلت ۱۵ روزه در محاکم و تعزیرات، بلافاصله در دولت فروش اموال و ساماندهی انبارها طی ۳ ماه با سرعت عملیاتی شود.

کد خبر 9263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =