سبز پوشی شاخص با پا در میانی مجلس

در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، هجدهم آبان ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۲۲۳ واحد به رقم ۲۰ هزار و ۵۷۲ واحد رسید.

به گزارش بیدار بورس، برپایه معاملات چهارمین روز هفته در فرابورس ایران، بیش از ۲ میلیارد و ۹۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۷ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۶۵ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۵۶ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۴۲ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۱۶ واحد و شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت فرابورس ایران با ۷ واحد، شرکت صنایع مادیران با ۳.۲۶ واحد، شرکت توسعه سامانه‌ی نرم‌افزاری نگین با ۳ واحد، شرکت کلر پارس با ۲ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات با ۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

دارندگان صندوق پالایش، رشد ۴.۷درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق خصوصی ثروت آفرین فیروزه با زیان ۱۰درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۲درصد) در رابطه با صندوق سحرخیز در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم هزار و ۷۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۴۱درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به بیش از ۱۷میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۰.۵درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای مفید (عیار) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۵۸۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۹۳میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در پنج هزار و ۲۲۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقوقی ۴۲میلیارد تومان بود.

کد خبر 9348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =