۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
اقتصاد آمریکا به رکود می‌رود

دو مقام تصمیم‌ساز پولی در آمریکا هم‌راستا با وزیر خزانه‌داری دولت بایدن، معتقد هستند که اقتصاد آمریکا در رکود به سر می‌برد و خلق شغل را می‌توان یکی از راه‌های نجات رکود فعلی عنوان کرد.

به گزارش بیداربورس، روزنگرن از فدرال رزرو در اظهاراتی اعلام کرده که اقتصاد آمریکا همچنان در رکود بسر می‌برد ولی ابراز امیدواری کرده که تا بهار شرایط تغییر کند. او خلق شغل را یکی از راه‌های نجات اقتصاد آمریکا از رکود فعلی عنوان کرده است.

همزمان یک مقام دیگر فدرال رزرو به نام باستیک در اظهاراتی هم راستا با روزنگرن اعلام کرده که اقتصاد آمریکا همچنان به محرک‌های بزرگ دیگری نیاز دارد چرا که در حال حاضر افراد زیادی در این کشور بیکار هستند. وی معتقد است که علی‌رغم بازیابی بخش‌هایی از اقتصاد آمریکا، هنوز بخش‌های بسیاری هستند که فاصله زیادی تا بازیابی شرایط پیش از کرونا دارند.

اظهارات این دو مقام تصمیم‌ساز پولی در آمریکا هم راستا با صحبت‌های وزیر خزانه‌داری دولت بایدن است که خود پیش‌تر ریاست فدرال رزرو را برعهده داشته‌است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که یکی از مهمترین اثرات مثبت انتخاب جانت یلن بعنوان وزیر خزانه‌داری در دولت بایدن، هم‌سویی سیاست‌های پولی و مالی آمریکا برای بازسازی اقتصاد کرونا زده این کشور است.

کد خبر 941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =