بایدن محدودیت فعالیت هوآوی و ZTE در آمریکا را تشدید کرد

جو بایدن با قانون جدید منع شرکت‌های چینی هوآوی و ZTE از دریافت گواهی کمیسیون فدرال ارتباطات موافقت کرد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از رویترز، جو بایدن،  رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه قانونی را امضا کرد تا از دریافت مجوزهای تجهیزات جدید از رگولاتورهای این کشور توسط شرکت‌هایی مانند هوآوی یا ZTE که تهدیدی امنیتی محسوب می‌شوند، جلوگیری کند. قانون تجهیزات ایمن، آخرین تلاش دولت آمریکا برای سرکوب شرکت‌های مخابراتی و فناوری چین است که در ۲۸ اکتبر به اتفاق آرا توسط مجلس سنا و اوایل ماه جاری توسط مجلس نمایندگاناین کشور با ۴۲۰ رای موافق در برابر ۴ رای به تصویب رسید.

این امضا چند روز پیش از برگزاری نشست مجازی بایدن و شی جین پینگ، رهبر چین صورت گرفته است. رویترز گزارش داد که انتظار می‌رود این دیدار روز دوشنبه برگزار شود، زیرا تنش‌هایی بر سر تجارت، حقوق بشر و فعالیت‌های نظامی به وجود آمده است. این قانون جدید، کمیسیون ارتباطات فدرال که به طور اختصار با نام FCC شناخته می‌شود را ملزم می‌کند که دیگر هیچ درخواست مجوزی را برای تجهیزاتی که خطر غیرقابل قبولی برای امنیت ملی ایجاد می‌کند، بررسی یا تایید نکند.

برندن کار، کمیسیونر FCC گفت که این کمیسیون از سال ۲۰۱۸ تاکنون بیش از ۳ هزار برنامه از سوی شرکت هوآوی را تایید کرده است. او در این باره گفت:"این قانون به ما کمک می‌کند از اینکه تجهیزات ناامن شرکت‌هایی مانند هوآوی و ZTE دیگر نمی‌توانند وارد شبکه‌های ارتباطی آمریکا شوند، اطمینان حاصل کنیم. "

افزایش تعداد شرکت های تحریم شده توسط آمریکا

در ژوئن امسال بود که بایدن یک فرمان اجرایی دیگر را به امضا رساند که تعداد شرکت‌های تحریم شده چینی توسط این کشور را از ۴۸ به ۵۹ کشور افزایش داد. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در ماه ژوئن گفت: "ایالات متحده، بدون هیچ مدرکی، همچنان از امنیت ملی و قدرت دولتی برای سرکوب شرکت‌های چینی سوء استفاده می‌کند. "

هوآوی در ماه ژوئن، اصلاحیه پیشنهادی FCC را گمراه‌کننده و تنبیهی غیرضروری خواند.

کد خبر 9525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =