زمان عرضه اولیه شانزدهمین شرکت جدید سال قطعی شد

شانزدهمین شرکت جدید سال با عرضه اولیه ۵ درصد سهام توسعه سرمایه و صنعت غدیر و مختص صندوق های سرمایه گذاری، ۲۰ آذر در فرابورس وارد می شود.

به گزارش بیدار بورس، در حالی آخرین عرضه اولیه طی سال جاری مربوط به واگذاری ۱۰ درصد سهام صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در سی ام شهریور بود که با گذشت نزدیک به دو ماه و به رغم سیر نوسانی شاخص، فرابورس آماده ورود توسعه سرمایه و صنعت غدیر به عنوان شانزدهمین شرکت تازه وارد به بازار برای شنبه ۲۰ آذر شد.

به این ترتیب، ۵ درصد از سهام "سغدیر" شامل ۱۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم با قیمت مبنای ۱۴۵۰ تومانی هر سهم و حداکثر سهمیه ۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار سهمی به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش حراج در بازار دوم معاملات بورس عرضه می شود. مشاور عرضه هم کارگزاری آرمون بورس و متعهد خرید تامین سرمایه دماوند به میزان ۵۰ درصد از کل سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه است.

با توجه به عدم امکان فروش ۵۰ درصد از سهام خریداری شده تا ۹۰ روز پس از تاریخ عرضه اولیه توسط سرمایه گذاران واجد شرایط، جهت اجرای مقرره مذکور، واحد پایه هر سفارش ۲ سهم است. به عبارتی حجم مورد درخواست باید مضربی از ۲ سهم باشد.

طبق بررسی‌های بورس‌پرس، شرکت فعالیت را بصورت سهامی عام از ۱۰ آبان سال ۸۲ با نام سرمایه‌گذاری صنعت سیمان غدیر آغاز کرد و دو سال بعد با توجه به گسترش فعالیت در زمینه های سرمایه گذاری و تغییر موضوع فعالیت، نام شرکت در مجمع فوق العاده ۷ اردیبهشت سال ۸۴ به توسعه سرمایه و صنعت غدیر تغییر یافت.

سرمایه اولیه این شرکت با ۱۲ نیروی انسانی،   ۱۰۰ میلیون تومان بوده که اکنون به ۳۳۵ میلیارد تومان رسیده است. شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد و ۹۹.۹ درصد سهام به سرمایه‌گذاری غدیر تعلق دارد.

کد خبر 9557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =