بلاتکلیفی؛ واژه ای برای این روزهای بورس

یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بلاتکلیفی، بی هدفی و نگرانی سهامداران از بابت اثرات فروش اوراق دولتی، عامل اصلی این وضعیت بازار است.

سجاد گرجی زاده کارشناس بازار سرمایه  با اشاره به معاملات روز گذشته به بیداربورس گفت: در پایان معاملات روز سه شنبه مورخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ شاخص کل بورس با ریزش ۷ هزار و ۷۱۶ واحدی روبرو شد و در ارتفاع ۱ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۵۸۲ واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم وزن نیز با ریزش ۹۳۰ واحدی روبرو شد و در ارتفاع ۳۸۳ هزار و ۹۴۶ واحدی قرار گرفت.  
وی افزود: در فرابورس نیز شاخص با افت ۳۴.۷۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۵۲ واحد رسید. نمادهای فارس، شپدیس، شستا، فولاد، فملی و پترول بیشترین تاثیر منفی و پاکشو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و بورس، شستا، کالا، انرژی ۳، برکت، فسبزوار، وبملت پُر تراکنش ترین نمادهای امروز بازار سهام بودند. درفرابورس نیز نمادهای شاخص ساز زاگرس، بپاس، هرمز و مارون بیشترین تاثیر منفی و نمادهای سمگا، وهور و کوثر نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.  
گرجی زاده  با بیان اینکه بلاتکلیفی، بی هدفی و نگرانی سهامداران از بابت اثرات فروش اوراق دولتی، عامل اصلی وضعیت بازار است گفت:  یکی از مهم ترین عواملی که موجب شکل گیری روند صعودی در بازار می گردد ارزش معاملات خرد می باشد که با افت ۸ درصدی نسبت به دیروز به حدود ۳، ۹۴۰ میلیارد تومان رسید. با وجود اینکه بازار در ارزنده ترین حالت خود قرار دارد و قیمت بسیاری از سهم ها به قبل از سال ۱۳۹۸ رسیده است لیکن تا زمانی که ارزش معاملات خرد برای چند روز متوالی بیشتر از ۸الی ۱۰هزار میلیارد تومان نشود و بعدازآن هم حوالی این اعداد تثبیت نگردد، منطقا بازار برای ورود کوتاه و میان مدت مناسب نیست و بیشتر باید نگاه نوسانی به آن داشت.  
وی گفت: با توجه به جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مبنی بر تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه از طریق منابع قانونی از جمله صندوق توسعه ملی و الزام مدیرعامل جدید صندوق توسعه ملی به اجرای مصوبات مربوط به سپرده گذاری از منابع صندوق توسعه ملی برای صندوق تثبیت بازار سرمایه امید است به سبب تغییر و اصلاح سیاست های مربوط به حمایت بازار سرمایه، بورس از این وضعیت آشفتگی رهایی یابد.

کد خبر 9648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =