۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
سهامداران از فروش دست کشیدند

کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش عرضه ها در بازار سرمایه، بیانگر عقب نشینی سهامداران برای فروش سهام است.

به گزارش بیدار بورس، حسن حسن نیا افزود: شاخص کل بورس، نخستین روز معاملات را با کاهش آغاز کرد، اما در آخرین روز، معاملات خود را با افزایش شاخص کل به پایان رساند.

وی ادامه داد: به دلیل برخی ابهامات در بازار سرمایه، ارزش و حجم معاملات در آخرین روز هفته کاهش یافت.

کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از نکات مثبت بازار سرمایه، عقب نشینی فروشندگان و کاهش عرضه در بازار سرمایه بود اگرچه سهامداران با اما و اگرهای مختلفی در بازار روبرو بودند اما هیمن موضوع باعث پایان مثبت معاملات شد.

وی افزود: برای ورود سهامداران به بازار سرمایه، نیاز به رفع ابهاماتی درباره تصویب نرخ دلار در بودجه ۱۴۰۱، تعیین تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی و پالایشی ها، حق مالکانه مربوط به معادن و تعیین سیاست های صادرات و وارداتی کشور دارد که با تقدیم بودجه به مجلس، این ابهامات برطرف می شود.

وی افزود: اخبار و اطلاعات مربوط به صنعت خودرو که یکی از صنایع برجسته و تاثیر گذار بازار است بر کلیت بازار سرمایه در آخرین روز معاملات، سایه افکنده بود بطوریکه با دستورالعمل افزایش قیمت خودرو، این نماد در بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفت.

حسن نیا تاکید کرد: انتظار می رود در هفته آینده، قدرت خرید سهامداران بیشتر شود و با توجه به جذابیت های موجود، شاهد بهینه شدن بازار برای خریداران باشیم.

منبع: تسنیم
کد خبر 10562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =