شروط مهم و پنج گانه ایران در مذاکرات وین اعلام شد

هیأت اعزامی ایران به مذاکرات وین، پنج شرط مهم شامل لغو تحریم‌ها، راستی‌ آزمایی، جبران خسارت‌ و ... را به ۱+۴ اعلام کرد.

به گزارش بیدار بورس، المیادین از قول منابع آگاه اعلام کرد: هیأت اعزامی ایران به مذاکرات وین پنج شرط برای ۱+۴ دارد که شامل لغو تحریم‌ها، راستی‌ آزمایی درباره رفع تحریم‌ها، ضمانت برای عدم خروج دوباره آمریکا از توافق، جبران خسارت‌های ایران و بازگشت تمام طرف‌ها به تعهدات برجامی است.

بر اساس این گزارش در حالی که ایران بارها اعلام کرده برای رسیدن به توافق جدیت دارد، لیز تراس وزیر خارجه انگلیس به تهران هشدار داده، مذاکرات وین آخرین شانس ایران برای بازگشت به برجام است.

طبق پیش بینی این منابع آگاه، دست‌یابی به نتیجه در مذاکرات وین در آینده نزدیک بعید است. ایران دو پیش‌نویس ارائه کرده که قابل ویرایش بوده و منتظر موضع اروپا است.

انگلیس، فرانسه و آلمان در روزهای اخیر فضاسازی علیه مذاکرات آتی وین را آغاز کرده‌اند. به طوری که ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه اخیرا اعلام کرد   مذاکره با ایران دلگرم کننده نبوده و تهران به دنبال تعلل در گفتگوها است. چرا که مطالبات ایران در خصوص پرونده هسته‌ای پایه معقولی برای هیچ توافقی نیست.

وزارت خارجه آلمان هم اعلام کرده بود، انتظار می رفت ایران با پیشنهادات واقع‌بینانه به میز مذاکرات بازگردد ولی تقریباً تمام مصالحه‌هایی را که قبلاً در ماه‌ها مذاکره سخت به دست آمده بود، نقض کرده است. این پیشنهادات پایه‌ای برای پایان موفقیت‌آمیز گفتگوها نیست.

کد خبر 10591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =