سرمایه‌گذاری در بیت کوین شکست می‌خورد

نسیم نیکلاس طالب، نویسنده مشهور کتاب «قوی سیاه» سرمایه‌گذاری در بیت کوین را یک شکست دانسته و اعلام کرد در حال فروش بیت‌کوین‌های خود است.

به گزارش بیدار بورس،  نسیم نیکلاس طالب در توییتی نوشت: «دارم از دست بیت‌کوین‌هایم خلاص می‌شوم. چرا؟ چون یک ارز هیچوقت نباید پرنوسان‌تر از چیزی باشد که با آن ارز می‌خریم و می‌فروشیم. ما نمی‌توانیم کالاها را بر اساس بیت‌کوین قیمت‌گذاری کنیم. به همین خاطر سرمایه‌گذاری در آن حداقل برای مقطع فعلی یک شکست محسوب می‌شود. این رمزارز توسط عده‌ای جامعه‌ستیز با دانش اندازه آمیب [موجودات تک‌سلولی] کنترل می‌شود.»

وی در همین حال دیدگاه جالبی در خصوص قابلیت پولشویی با رمزارزها دارد و می‌نویسد: «مشکل دیگری که طرفداران بیت‌کوین متوجه آن نمی‌شوند این است که جذابیت ارزهای رمزنگاری شده به برخی عدم شفافیت‌ها یعنی توانایی آن‌ها در تسهیل تخلف مالیاتی و پولشویی بستگی دارد. مثلا می‌توانید با ذوب مجدد یک سکه طلا ناشناس شوید. اما بیت کوین از پول نقد هم قابلیت ردیابی بیشتری دارد.»

نکته جالب توجه آن است که عموم کارشناسان کریپتوکارنسی‌ها را به دلیل تسهیل جرایم مالی مورد انتقاد قرار می‌دهند. اما این نویسنده مشهور عقیده دارد مبدا و مقصد این نوع ارزها حتی از پول نقد هم راحت‌تر قابل ردگیری است.

کد خبر 1098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =