دلار ۴۲۰۰ تومانی سال آینده در کار نخواهد بو د

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه یارانه‌های سال آینده بیشتر نقدی خواهد بود از عزم دولت برای کاهش تورم خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، حمید پور محمدی در خصوص وضعیت پرداخت یارانه ها در سال آینده در برنامه گفتگوی ویژه خبری اعلام کرد: یارانه‌ها بیشتر به صورت نقدی خواهد بود و به هر نفر حدود ۵۰ هزار تومان به عنوان معیشت و ۴۵۵۰۰ تومان به عنوان هدفمندی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: سال آینده با حذف ارز دولتی هر کدام از کالاها، مبلغی به صورت نقدی به یارانه ها اضافه خواهد شد. حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب وفور کالا و مهار تورم می‌شود. بنابراین دلار ۴۲۰۰ تومانی در کار نخواهد بود. حتی دولت برای گندم و دارو  درحال بررسی نحوه پرداخت یارانه یا مابه تفاوت از طروق مختلف است.

این مقام مسئول افزود : در خصوص پرداخت حقوق و مزایا، کارکنانی که ۳.۵ میلیون تومان دریافتی دارند حدود ۳۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت و کسانی که میزان دریافتی آنها به حدود ۳۰ میلیون می رسد در آنجا متوقف می شود. برای عده ای که حقوق‌های بالاتری دریافت می کنند، سقف بسته شده است.

پور محمدی گفت: اگر تورم فروکش کند، بهتر از افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی حقوق است. دولت به راحتی می‌تواند حقوق ها را افزایش دهد اما گرانی دو برابر بیشتر خواهد شد. به همین منظور از چاپ پول جلوگیری شده تا آتش تورم فروکش کند و قیمت‌ها کاهش یابد.

کد خبر 11309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =