صورت مالی ۹ ماهه چاشنی بعدی صعود بازار سهام

کارشناس و تحلیل گر بازارهای مالی با بیان اینکه  اگر بخواهیم به بررسی وضعیت بازار بپردازیم باید در ابتدا دیتا هایی که درباره بازار هست و مورد بررسی قرار دهیم گفت: روزگذشته متاسفانه مثل روزهای قبل تر که تقریباً خروج پول حقیقی را از بازار داشتیم، دیروز صد و نود میلیارد تومان خروج پول را شاهد بودیم. روز یکشنبه سیصد و نود میلیارد و در روز شنبه دویست و نود میلیارد خروج پول داشتیم. که حالا با توجه به اینکه کف بازار از نظر تکنیکالی نیز مشخص شده و قرار است صورت‌های مالی نه ماهه شرکت ها بصورت یک به یک بر روی سامانه کدال ارائه گردد، جای تعجب دارد که چرا کماکان خروج  پول از بازار را داریم.

حسین مرید سادات در گفت‌وگو با بیداربورس افزود: البته یک نکته را هم باید درباره این موضوع مورد بررسی قرار داد که اگر خروج پول از صندوق درآمد ثابت داشته باشیم و درواقع در حساب کارگزاری قرار گیرد باز هم خروج پول اعلام میشه و منتظر هستیم ببینیم که با توجه به خروج پول آیا ارزش معاملات بالا می رود یا خیر، که اگر ارزش معاملات بازار بالا رود، نشان از این است که این پول از بازار خارج نشده است.
مرید سادات گفت: اگر شاخص کل و شاخص کل هم وزن روز گذشته را نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم که تقریباً به نسبت بازار، بازار مثبت و خوبی معامله شد، گروه‌های خودرویی، گروه فلزات اساسی، شیمیایی ها خوب عمل کردند و در  به روند صعودی بازار  کمک شد و در نهایت شاخص کل روی عدد تقریبی ۱۶/۳۰۲ واحد کار را به اتمام رساند و حدود ناحیه یک میلیون و چهارصد هزار واحد مجددا بازپس گرفته شد.
این تحلیل گر بازارهای مالی در ادامه گفت: شاخص کل هم وزن با ۵۱۱۶ هزار واحد روند صعودی نشان داد که اوضاع در سهم های کوچک و متوسط بازار روند رو به بهبودی دارد. اما کماکان نکته‌ای منفی که بر  روی تابلو بازار به چشم می اید، کم بودن ارزش معاملات می باشد که در نهایت دیروز بر روی تابلوی بورس حدود ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ارزش معاملات داشتیم که این عددی است که به نسبت عدد پایینی است، تابلوی فرابورس هم علیرغم اینکه در واقع عدد سنگینی را در حوزه معاملات داشت، بخش اعظم آن مربوط به عملیات بازار باز بود  و فقط ۱۱۰۰ میلیارد از این مبلغی که  بر روی تابلو فرابورس نقش بسته شده، مربوط به عملیات بازار سهام است.  
وی با  اشاره به اینکه با توجه به شرایط کنونی بازار به نوعی میتوان به آن امیدوار بود گفت:  بسیاری از نمادها توانستند روند نزولی خودشان را بشکنند و شکستن روند نزولی نشانگر این موضوع که می توان  به شرایط بازار امیدوار کند. در واقع تعداد صف های خرید  نسبت به صف‌های فروش فزونی داشته و مایه امیدواری هست. بسیاری از نمادها رنج بین صفر تا تقریبا مثبت پنج قابل معامله بودند و به نسبت به نمادهایی که در رنج منفی معامله می شدند تعداد بیشتری داشتند و این نشان از این است که دست بالا در بازار دست خریداران است و امیدوار هستیم که این امر کماکان ادامه دار باشد.
مرید سادات تصریح کرد: در نهایت اگر بخواهیم به خروج و ورود پول از صندوقهای درآمد ثابت نگاهی بیاندازیم، می توان گفت که  حدود ارزش معاملات صندوقهای درآمد ثابت و مختلف  ۷۴۰ میلیون بوده که  این عدد نشان دهنده ورود پول به صندوق‌ها را نشان می دهد و حدود ۲۷ میلیارد تومان و پنجاه سهم بزرگ بازار حدود ۲/۵ میلیارد  ارزش معاملات و حجم معاملات شان بوده که  حدود ۱۶۴ میلیارد  از ۵۰ نماد بزرگ بازار خروج  پول داشتیم که باید مد نظر قرار داد. در نهایت بازار مثبت رو به بالا خریداران کماکان  در این بازار به خرید خود ادامه میدهند.
مرید سادات در پایان گفت:  از منظر تکنیکال قیمت ها منصفانه است و منتظر صورت‌های مالی نه ماهه بازار خواهیم بود که  بازار و کف بازار به نوعی بالا و بالاتر ببرند.

کد خبر 11310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =