۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
بازهم خرابی هسته  

در جریان معاملات امروز (دوشنبه، سیزدهم دی ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲ هزار و ۹۷۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۷۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲۷۸ واحد افزایش، به رقم ۳۶۳ هزار و ۲۴۱ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش بیدار بورس، صبح امروز سامانه معاملات بورس بار دیگر دچار اختلال و قطعی شد.  این  اختلال منجر به قطع سفارش گیری و تعطیلی معاملات سهام شرکت‌های بورسی شده بود.  
سرانجام معاملات بورس تهران با وقفه ۱۱ دقیقه ای شروع به کار کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در شفاف سازی این اختلال گفت: سامانه‌ها از ابتدا روشن بودند و مشکلی نداشته‌اند، تنها برقراری ارتباط به دلیل قطعی برق ابتدای صبح با اختلال مواجه شد.  
بورس که امروز صبح به خواب زمستانی رفته بود، پایان خوبی هم نداشت و با ریزش دوباره خود سهامداران را بازهم دلسرد کرد.  

   
از معاملات امروز چه خبر؟        

برپایه معاملات سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۳ میلیارد و ۴۵۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۹ هزار و ۸۶۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۲ هزار و ۱۷۱ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۶ هزار واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه خودرو با ۳۸ هزار و ۷۶۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۶ هزار و ۴۵۸ معامله به ارزش یک هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۹۰ هزار و ۶۶۰ معامله به ارزش یک هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال، گروه مواد دارویی با ۱۵ هزار و ۱۳۲ معامله به ارزش ۹۲۰ میلیارد ریال و گروه اداره بازارهای مالی با ۱۳ هزار و ۲۸۳ معامله به ارزش ۷۲۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

بانک ملت با ۶۴۵ واحد، گروه دارویی برکت با ۱۴۱ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۱۰۰ واحد، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با ۷۵ واحد و گروه صنعتی بارز با ۵۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت پتروشیمی نوری با ۴۷۸ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲۹۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۲۸۴ واحد، شرکت فولاد خوزستان با ۲۳۹ واحد و شرکت تدمین سرمایه نوین با ۱۵۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

بررسی شاخص صنایع بر اساس ارزش معاملات :      
گروه درصد تغییرات شاخص ارزش معاملات حجم معاملات
خودرو و ساخت قطعات  _۰.۱۱% ۲,۲۵۸.۴B ۸۲۹M
فلزات اساسی _۰.۲۴% ۱,۹۷۰.۸B ۲۲۸M
محصولات شیمیایی _۰.۳۵% ۱,۷۴۴.۶B ۳۸۲M
مواد و محصولات دارویی ۰.۶۱% ۹۳۰.۴B ۵۳M
فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط _۱.۸۷% ۷۲۲.۳B ۴۱M

جزء بیشترین‌های رشد امروز    
 در این پست علاوه بر نگاهی به بازار امروز، مروری هم بر سهم #چخزر که جزء بیشترین‌های رشد امروز بود، می‌اندازیم.                                      

کد خبر 11648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =