۵۲۳ روز زیان + تحلیل سهم "واحیا"

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، ۱.۷درصد و شاخص هم‌وزن نیز ۱.۳درصد افت کردند.

به گزارش بیدار بورس، ۵۲۳ روز است که سهامداران شاهد سوخته شدن سرمایه خود در تالار شیشه‌ای هستند.
سهامدارانی که با دعوت دولت قبل وارد بازار شدند و با وعده‌های دولت جدید امید به برگشت سرمایه‌شان داشتند.
بازار چند روزی است که کانال حمایتی ۱۳۰۰ هزار واحد را از دست داده و تا کنون هیچ اقدام خاصی از سوی مسئولین صورت نگرفته مسئولینی که وعده شاخص ۱۷۰۰ هزار واحد را می‌دادند اکنون کجا هستند تا وضع بازار را تماشا کنند.
کارشناسان و مسئولانی که اظهار میکردند بودجه ۱۴۰۱ به نفع بازار است حال ببیند که همین بودجه با رساندن کف مالیات بر خانه‌های لوکس از ۱۰ میلیارد به ۲۰ میلیارد دل دلالان را خوش کرده اما در عوض با  افزایش نرخ سوخت و مالیات بر صادرات محصولات پتروشیمی سهامداران را بار دیگر دلسرد می‌کند.

از معاملات امروز چه خبر؟      

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت ۲۱هزار و ۸۲۵واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۳۴هزار واحدی قرارگرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز ۱.۳درصد افت کرد.

آخرین قیمت ۲۷نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۷۰نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز ۴۱۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «شتران»، «فملی»، «نوری»، «خودرو»، «انرژی۳»، «شبندر» و «فولاد» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «تجلی»، «کرمان»، «شگویا»، «فجهان»، «توسن»، «صبا» و «گدنا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دوهزار و۲۴۵میلیارد تومان رسید.   

تحلیل سهم شرکت صنایع و معادن احیاء سپاهان(امروز 4 بهمن ماه)

کد خبر 12634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =