نوشداروی بعد از مرگ سهراب

ماجرای واگذاری سهام دو باشگاه ورزشی استقلال و پرسپولیس چند سالی است که سر زبان‌ها افتاده اما اخیرا با حذف این دوباشگاه از لیگ قهرمانان آسیا، با رای ای.اف.سی ابعاد تازه‌تری به خود گرفته است.

به گزارش بیداربورس کنفدراسیون فوتبال آسیا دلایل مختلفی را برای حذف نام این دو باشگاه از لیگ قهرمانان اعلام کرده که مهم‌ترین آن مالک مشترک آن‌هاست. درچنین شرایطی ضرورت سرعت بخشیدن به روند واگذاری‌ها بیش از گذشته نمایان شده است. حالا آنطور که رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید قرار است بخشی از سهام این دو  باشگاه در بهمن ماه با هدف اصلاح ساختار مالی آن‌ها در فرابورس واگذار شود.

پس از سال‌ها که حرف از خصوصی سازی این دو باشگاه پرطرفدار زده میشود، اکنون پس از حذف آنها از مهم‌ترین تورنومتر ورزشی باشگاهی، روند خصوصی سازی تسهیل شده و بالاخره قرار است سایه دولت و وزارت ورزش از سر این 2 باشگاه کم شود.

*همراه اول و ایرانسل صاحبان جدید سرخابی ها میشوند؟

همزمان با برنامه عرضه سهام این دو باشگاه در فرابورس، مذاکراتی نیز با دو اپراتور تلفن همراه یعنی ایرانسل و همراه اول در جریان است تا از این طریق بخشی از سهام این دو باشگاه به این دو اپراتور رقیب واگذار شود.

*دولت دل نمیکند!

در حال حاضر مذاکرات بر سر آن است که دست کم دو کرسی هیات مدیره این دو باشگاه به این دو اپراتور تلفن همراه واگذار شود اما بقیه صندلی‌های هیات مدیره همچنان در اختیار وزارت ورزش باقی خواهد ماند.

*نیامده افزایش سرمایه میدهند!

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی درمورد عرضه این دو باشگاه تقریبا هر روز درسازمان خصوصی‌سازی جلسه برگزار می‌شود و همچنین هفته‌ای 3 مرتبه با نمایندگان باشگاه‌ها، سازمان بورس و وزارت ورزش جلساتی برگزار می شود تا مدلی که برای افزایش سرمایه این دو باشگاه طراحی شده به اجرا در بیاید و سرمایه این دو باشگاه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم افزایش یابد.

آن طور که حسین قربانزاده مطرح کرده است مزیت این نوع افزایش سرمایه این است که منابع حاصل از افزایش سرمایه در شرکت‌ها ذخیره و صرف فعالیت‌های این دو باشگاه می‌شود و مردم نیز می‌توانند در افزایش سرمایه شرکت کنند.

کد خبر 13034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =