عرضه ۲ هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای پدیده شیمی غرب

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت پدیده شیمی غرب (سهامی خاص) به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران از روز شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ لغایت دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ + در نماد "غرب۰۵" عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، صکوک مرابحه شرکت پدیده شیمی غرب به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال برای خرید الکل چرب مورد نیاز تولید محصولات از طریق فرابورس ایران عرضه می‌شود.

این اوراق با نرخ سالیانه ۱۸ درصد و عمر ۵ ساله به شیوه حراج از طریق فرابورس ایران عرضه عمومی خواهد شد. مبلغ اسمی هر ورقه آن یک میلیون ریال بوده و اقساط مربوطه هر سه ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود.

صکوک مرابحه مذکور از طریق شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تأمین سرمایه تمدن (سهامی عام) به عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان توسط شرکت واسط مالی بهمن سوم (با مسئولیت محدود) در فرابورس ایران منتشر خواهد شد.

به منظور تضمین پرداخت اقساط و اصل اوراق در سررسید، پرتفویی از سهام شرکت‌های پدیده شیمی قرن و گروه صنعتی پاکشو توثیق شده است.

در این اوراق، شرکت واسط مالی بهمن سوم (ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز (الکل چرب) شرکت پدیده شیمی غرب (بانی) را نقداً خریداری خواهد کرد و سپس این مواد اولیه را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می‌شود که در سررسیدهای سه ماهه، اقساط مربوطه را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت کند.

کد خبر 13094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =