کوچ سهامداران حقیقی به بازارهای رقیب

تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اقدام برخی سهامداران در جبران ضرر ۸۰ درصدی در بورس به متولیان بازار هشدار داد مواظب کوچ سهامداران حقیقی به بازارهای رقیب و خروج نقدینگی به خارج باشند.

به گزارش بیدار بورس، افشین دهقان با بیان اینکه اکثر سهامداران بعد از افت ۸۰ درصدی بورس و ناامیدی از روند خنثی ایجاد شده به فکر جبران ضررها هستند،  گفت: به همین دلیل در رمز ارزها، بیت کوین یا فارکس و حتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با در آمد ثابت، مشغول سرمایه گذاری هستند.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از سرمایه‌ها بصورت هیجانی در حال خروج از بورس هستند و مردم هم پول را از بازار بیرون می‌کشند تا بلکه به سمت بازارهای رقیب ببرند.

این تحلیلگر ادامه داد: متولیان بازار باید مواظب زیرساخت‌ها باشند و بدانند اعتماد عمومی به سادگی و با مثبت‌های آینده بدست نمی‌آید بلکه سهامداران حقیقی سرمایه‌های این بازار و حامی تولید، اشتغال جوانان و گرداننده چرخ کارخانه‌ها هستند که باید مواظب کوچ آنها به بازارهای رقیب و خروج نقدینگی به خارج بود.

دهقان عنوان کرد: مدیران نباید با مدیریت سلیقه‌ای به اقتصاد داخلی ضربه بزنند ضمن اینکه سهامداران نیز باید بدانند امنیت کافی برای سرمایه‌گذاری در برخی از بازارها وجود ندارد بخصوص اینکه همچنان اعتقاد فعالان بازار سرمایه بر این است که بورس ایران ارزنده‌ترین بازار در کل دنیا است و سهامداران با دید بلندمدت با برگشت بازار به زودی مزد صبوری را خواهند گرفت.

منبع: مهر
کد خبر 1311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =