تلاش دولت و مجلس برای برای برگشت اعتماد سهامداران

نمایندگان مجلس به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند وضعیت بازار سرمایه و بورس را دوباره به حالت اولیه برگردانند و اعتماد سلب شده مردم را احیا کنند.

به گزارش بیداربورس عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه نباید به اعتماد سرمایه گذاران در بازار سرمایه خدشه‌ای وارد شود،  گفت: به طور کلی بازار سرمایه نقش رو به رشدی در اقتصاد کشور دارد اما ضمن باور به نقش برجسته بازار در اقتصاد کشور باید نگاهی بلندمدت به آن داشت و سرمایه‌های مازاد خود را برای سرمایه گذاری وارد این بازار کرد.

موسی احمدی در این باره افزود: به طور کلی افراد با دانش و آگاهی پایین نباید نباید به طور مستقیم وارد بازار شده و اقدام به خرید و فروش سهام کنند زیرا اکثر این افراد دیدی کوتاه مدت و آنی برای رسیدن به سود دارند که با بالا و پایین شدن بازار دچار ضرر و زیان شده و به سرعت اعتماد خود را نسبت به بازار از دست می‌دهند.

وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی بر حمایت از بازار سرمایه و حقوق سهامداران تاکید بسیار دارد به طوری که در صدد جبران خسارت‌هایی که طی سال‌های گذشته بر سهامداران وارد شده، هستند و حمایت خود را از برنامه‌های مدونی که برای رونق بازار سرمایه در نظر گرفته شده اعلام داشته است.

احمدی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم و همچنین نمایندگان مجلس به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند وضعیت بازار سرمایه و بورس را دوباره به حالت اولیه برگردانند و اعتماد سلب شده مردم را احیا کنند.

نماینده یازدهم، بوشهر (جم کنگان دیر) خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد اگر مدیریت صحیحی برای ساماندهی بازار سرمایه در سال‌های آینده شکل بگیرد و بتوانند باری دیگر اعتماد مردم را بازگردانند، این بازار می تواند فرصت خوبی را رقم بزند.

کد خبر 13648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =