«مردی که معمای بازار را حل کرد» به کتابخانه سازمان بورس رفت

«جیمز سایمنز»، ریاضی‌دان و محقق، بزرگترین فرد پول‌ساز تاریخ مالی مدرن به شمار می‌آید و از سرمایه‌گذاران رکورددار دنیا است. کتاب «مردی که معمای بازار را حل کرد» به بررسی موفقیت‌های او پرداخته است.

به گزارش بیداربورس، شاید بپرسید راز موفقیت جیمز سایمنز چیست؟ پاسخ این است که مهمترین تفاوت سایمنز با دیگر سرمایه گذاران در ذهن ریاضی دان اوست. سایمنز توانست یکی از موفق ترین صندوق های پوشش سرمایه به نام صندوق مدالیون را تاسیس کند؛ صندوقی که برای ۳۰ سال متوالی به صورت میانگین هر سال ۶۶ درصد بازدهی به همراه داشت و سودی ۱۰۰ میلیارد دلاری خلق کرد. با این حال به دلیل تلاش وی و کارمندانش برای حفظ محرمانگی تا پیش از این اطلاعات بسیار اندکی از جزییات شیوه کاری و الگوهای ریاضی اش منتشر شده بود.

کتاب «مردی که معمای بازار را حل کرد» نوشته «زاکرمن گریگوری» توسط انتشارات هورمزد در ۴۴۷ صفحه منتشر شده است. اهمیت این کتاب در اینجاست که نویسنده آن، به عنوان روزنامه نگار مشهور وال استریت، توانسته است بخش زیادی از این الگوهای ریاضی و ذهن ریاضی سایمنز را به تصویر بکشد. او در این کتاب تاریخچه ای از زندگی پر فراز و نشیب سایمنز و کارمندانش را به رشته تحریر در آورده است تا خواننده علاوه بر آشنایی با زندگی آنها، با روش کار سایمنز و نقش الگوهای ریاضی در خلق موفق ترین صندوق تاریخ مدرن نیز آشنا شود.

این کتاب به تازگی به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۶۰۵۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۵۰۷۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۶۵۳ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۷۷۶۴ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می توانند به سایت http://http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

منبع: سنا
کد خبر 13839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =