رای کلیات طرح صیانت از کاربران فضای مجازی باطل شد

عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت گفت: معاونت قوانین در نامه‌ ای به رئیس کمیسیون ویژه ‌طرح حمایت از حقوق کاربران، تصویب کلیات طرح صیانت را غیر قانونی دانست.

به گزارش بیداربورس، در پی تصویب جنجالی دیروز کلیات طرح صیانت آن هم در عرض ۳۰ تا ۴۵ دقیقه و بدون اجازه اظهارنظر به مخالفان و نماینده مرکز پژوهش‌ها در کمیسیون مشترک طرح صیانت مجلس، موجی از انتقادات و اعتراض ها شکل گرفت و برخی اعلام کردند نمایندگان موافق و مخالف اطلاعی از مفاد آخرین نسخه ندارند!

براساس این گزارش، سایت تبیان وابسته به سازمان تبلیغات هم اعلام کرد: مسئولین به دنبال اجرای محدودیت سقف اینترنت هستند و در شورای عالی فضای مجازی در خصوص اجرای این تصمیم به جمع‌بندی رسیده‌اند.

رای دیروز باطال شد

با این حال جلال رشیدی کوچیکی از نمایندگان مخالف طرح صیانت از کابران فضای مجازی که دیروز از جمع آوری امضا لغو این طرح صیانت و بازگشت طرح به صحن مجلس خبر داده بود، اعلام کرد: رای به کلیات طرح صیانت توسط معاونت قوانین مجلس باطال شد.

وی ادامه داد: معاونت قوانین در نامه ای با اشاره به عدم رعایت آئین نامه داخلی در فرایند بررسی طرح صیانت، تاکید کرده آنچه در جلسه دیروز رای گیری شد، متفاوت از طرح ارجاعی صحن علنی مجلس بوده و اساسا نباید مبنای رسیدگی و رای گیری در کمیسیون قرار می گرفت. آنچه رای گیری شده امکان بارگذاری درسامانه قوانین مجلس را ندارد و نمی تواند مبنای رسیدگی کمیسیون قرار گیرد.

حتی یک کلمه هم تصویب نشده!

لطف الله سیاهکلی سخنگوی کمیسیون طرح صیانت هم مدعی شد: حتی یک کلمه این طرح هم تصویب نشده و به چند ماه زمان نیاز است. این طرح  در اختیار مردم و رسانه ها بوده و کارشناسان می توانند اعلام نظر کنند. از سوی دیگر اجرای طرح می تواند با طی دوره آزمایشی دو تا ۵ ساله همراه باشد.

غلامرضا قزلجه عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی هم گفت : فرایند درستی نبود. هنگام بررسی بودجه، کارتابل‌های دعوت به کمیسیون‌ها خالی و تنها اطلاع‌رسانی پیامکی و غیررسمی بود. به گفته رییس مجلس هم این تنها یک دعوت شخصی بود.

کد خبر 14024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =