کتاب «تسلط بر روان شناسی معاملات» به کتابخانه سازمان بورس رفت

با خواندن هر فصل از این کتاب و آموختن از تجربیات افراد در هر فصل می توان درد و رنج معامله گران را لمس کرد. این کتاب با کمک معامله‌گران واقعی که با مشکلات شخصی مواجه شده اند، به رشته تحریر درآمده است، لذا بسیار زیاد می تواند در بیان مشکلات روان شناختی معامله گران موثر باشد؛ چه برای مبتدیان و چه برای حرفه ای های با سابقه.

به گزارش بیداربورس، معامله‌گری تا حد زیادی شبیه ورزش های حرفه ای از جمله فعالیت هایی با عملکرد بالا محسوب می شود. معامله گران باید از نظر احساسی و روان شناختی در بهترین سطح ذهنی ممکن باشند و تفکر شناختی آنها باید عاری از جهت گیری یا پیش داوری باشد. معامله گران باید از برخی احساسات پایه و غریزی (چون ترس، استرس و نگرانی) که انسان را در طول قرن ها از خطرات، مصون نگاه داشته، اما می تواند در زندگی مدرن مفید باشد، آگاه بوده و آن احساسات را تحت کنترل خود داشته باشند. پیشرفت فناوری در کنار استفاده گسترده از اینترنت پرسرعت، رسانه های اجتماعی و اپلیکیشن ها و ابزارهای جدید باعث شده هر کسی حتی با علاقه گذری در این حوزه تبدیل به متخصصی ناوارد در دنیای سرمایه گذاری و معاملات شود.

کتاب «تسلط بر روان شناسی معاملات» نوشته «اندرو عزیز» و «مایک باهر»، ترجمه سلیمه صدیقی توسط انتشارات مهربان نشر در ۳۸۰ صفحه منتشر شده است. این کتاب با کمک معامله‌گران واقعی که با مشکلات شخصی مواجه شده اند، به رشته تحریر درآمده است، لذا بسیار زیاد می تواند در بیان مشکلات روان شناختی معامله گران موثر باشد؛ چه برای مبتدیان و چه برای حرفه ای های با سابقه. شاید بهترین معرفی این کتاب همین جمله برگرفته از خود کتاب باشد که کتابی برای معامله گران است که توسط معامله گران نوشته شده. اندرو این کتاب را به عنوان مجموعه داستان هایی از معامله‌گران گردآوری کرده است. با خواندن هر فصل و آموختن از تجربیات افراد در هر فصل کاملا می توانیم درد و رنجی که این معامله گران تجربه کرده اند لمس کنیم.

این کتاب به تازگی به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ما حصل این تلاش گردآوری بیش از ۶۰۵۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۵۰۷۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۶۵۳ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۷۷۶۴ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

منبع: سنا
کد خبر 15160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =