بدترین عملکرد روزانه بورس آمریکا در دو سال گذشته رقم خورد

بورس آمریکا در معاملات شب گذشته، بدترین عملکرد روزانه سه شاخص اصلی در دو سال گذشته را به ثبت رساند.

به گزارش بیداربورس به نقل از رویترز، بورس وال استریت، در معاملات شب گذشته بدترین عملکرد روزانه از سال ۲۰۲۰ تاکنون را به ثبت رساند. یکی از دلایل افت بورس آمریکا سقوط سهام آمازون ناشی از انتشار گزارش ناامیدکننده نسبت به عملکرد سه ماهه نخست سال جاری این شرکت بوده است.

نرخ ماهانه تورم در آمریکا هم به بالاترین میزان در ۱۷ سال گذشته رسیده و همین امر سهامداران را نگران بالا بردن نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا کرده است.

سهام شرکت آمازون در معاملات دیروز بیش از ۱۴ درصد منفی شد که از سال ۲۰۰۶ تاکنون بدترین افت روزانه سهام این شرکت فروش اینترنتی به شمار می‌رود. با این حساب هم اکنون ارزش سهام آمازون به کمترین میزان در دو سال گذشته کاهش یافته است.

سهام شرکت اپل به عنوان گران‌ترین شرکت جهان نیز دیروز ۳.۶ درصد منفی شد  که دلیل آن هم چشم‌انداز ضعیف علیرغم ثبت عملکرد خوب در سه ماهه نخست سال جاری بوده است.

تمام ۱۱ بخش شاخص S&P۵۰۰ نیز منفی بودند به گونه‌ای که سهام شرکت‌های ملکی به طور متوسط ۴.۹ درصد ریخت و سهام شرکت‌های تولیدکننده اقلام غیرضروری مصرف کنندگان هم به طور متوسط ۵.۹ درصد به طور متوسط پایین آمدند.

شاخص S&P۵۰۰ بیشترین افت روزانه از ژوئن ۲۰۲۰ تاکنون را به ثبت رسانده و شاخص نزدک هم در معاملات دیروز بدترین روز خود از سپتامبر ۲۰۲۰ را تجربه کرد.

شاخص نزدک در ماه آوریل ۱۳ درصد منفی شده که بدترین عملکرد ماهانه از زمان وقوع بحران بزرگ اقتصادی در سال ۲۰۰۸ تاکنون به شمار می‌رود.

شاخص S&P۵۰۰ هم از ابتدای سال جاری ۱۳ درصد از ارزش خود را از دست داده که بدترین عملکرد ۴ ماهه نخست سالانه در ۸۳ سال گذشته به شمار می‌رود.

کد خبر 16225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =