تعجب از برخی مواضع و ادعای موافقت همه نمایندگان با حذف دلار ترجیحی!

نماینده مجلس با اعلام تعجب از برخی مواضع در مورد اصلاح یارانه آرد، گفت: همه نمایندگان بر این باورند روش فعلی تخصیص ارز ترجیحی، آسیب‌های جدی دارد و حتما باید اصلاح شود.

به گزارش بیدار بورس، مصطفی طاهری در جلسه امروز مجلس و بعد از گزارش وزیران اقتصاد و کشاورزی در مورد اصلاح یارانه  آرد گفت: فصل مشترک همه نمایندگان این است که حتما باید روش فعلی اصلاح شود. چرا که تخصیص ارز ترجیحی، آسیب های جدی دارد.

وی ادامه داد: طبق گزارش رئیس سابق بانک مرکزی در خوشبینانه ترین حالت، ارز ترجیحی کمتر از ۱۵ هزار تومان به سفره مردم می رسد و بخش زیادی از آن به اشکال مختلف از بین می رود. بنابراین یا باید روش فعلی اصلاح و شبکه توزیع یا قاچاق منهدم شود و یا راهکار حذف ارز پیش بینی شود. با این اوصاف روش فعلی تخصیص ارز به نفع مردم و کشور نیست و باید اصلاح شود.

این نماینده مجلس افزود: نظر اغلب کارشناسان این بود که حمایت ها در انتهای زنجیره مصرف باشد اما جای تعجب دارد که برخی نمایندگان دائم می گویند چرا از نان شروع شده است. اصلا" بحث گرانی نان مطرح نیست و بارها و بارها همه اعلام کردند قیمت نان به هیچ وجه تغییر نمی کند بلکه نحوه تخصیص یارانه از ابتدای زنجیره به انتهای زنجیره منتقل می شود.

به گفته طاهری، طبق قانون مجلس قیمت های سال قبل باید حفظ شود و دولت هم به دنبال همین موضوع است تا به هیچ وجه قیمت نان و دارو تغییر نکند اما نکته دیگر اجرای مطلوب قانون بوده و نقایص طرح باید رفع شود و اگر نمایندگان و توده مردم همراه دولت در اجرای این طرح شوند شیرینی و لذت آن را همه خواهند چشید و شرایط بهتر خواهد شد.

کد خبر 16507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =