بورس به سندرم «اصلاح» پس از «رشد» شارپی، مبتلا شد؟

به زعم اغلب کارشناسان، حجم و ارزش معاملات بازار سرمایه در این روزها را در سطح معقولی قرار دارد و از نظر تکنیکالی نیز شاخص کل به محدوده مقاومتی خود بازگشت داشته اما هنوز این محدوده را از دست نداده و در سطحی بالاتر از این محدوده مقاومتی قرار دارد. شاخص هم وزن نیز به محدوده مقاومتی خود واکنش منفی نشان داده و روند حرکتی نزولی در پیش گرفته است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادآنلاین معاملات بورس در سومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت حدود ۱۳هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۴۰هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۲۲۱۰واحد و ۱۰۷واحد افت داشتند. به طور کلی حدود ۱۱میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و ۳۸۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شد.

آراد پورکار، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: شاخص کل به محدوده مقاومتی خود بازگشت داشته اما هنوز این محدوده را از دست نداده و در سطحی بالاتر از این محدوده مقاومتی قرار دارد.

11

این کارشناس بازار سرمایه با بررسی روند شاخص هم وزن به تحلیل آن پرداخت و گفت: شاخص هم وزن نیز به محدوده مقاومتی خود واکنش منفی نشان داده و روند حرکتی نزولی در پیش گرفته است. بنابراین به نظر می‌رسد اصلاحی کوتاه‌مدت در انتظار بازار سرمایه و فعالان باشد. اما با تجدید قوای بازار و ورود نقدینگی جدید به بازار، شاخص اهداف بالاتری را دنبال خواهد کرد.

12

پورکار با اشاره به روند معاملات امروز گفت: در مجموع انتظار می‌رود با منتشر شدن گزارش‌ سالیانه  شرکت‌ها روند معاملات بورس بهبود یابد. در میان صنایع نیز پالایشی‌ها همچنان عملکرد بهتری دارند و انتظار می‌رود سهامداران با دقت و تعقل بیشتر پرتفوی بهینه‌ای را برای خود تنظیم کنند.

کد خبر 16571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =