رخت قرمز پالایشی‌ها بر تن بورس

یک کارشناس بازار سرمایه روند منفی این روزهای بازار سرمایه را عاملی روانی و مرتبط به گزارشات دور از ذهن پالایشی ها دانست و گفت: با فروش خودرو در بازار سرمایه، علاوه بر افزایش شفافیت، سود سهامداران این صنعت هم افزایش خواهد یافت.

میثم درخشنده، رییس هیات مدیره گروه مالی توسعه تعاون در خصوص دلیل قرمزپوشی بورس در این روزها به بیدار بورس، گفت: از بهمن سال گذشته تا به امروز شاخص کل حدود ۳۰ درصد رشد داشته و این رشد در بسیاری از سهم‌ها بیشتر از این مقدار بوده است. با این اوصاف بدیهی است با عدم رشد چند روزه بازار، سرمایه گذاران ترغیب به فروش سهام و شناسایی سود کنند.

به گفته وی دلیل اصلی صرفا عامل روانی است ولیکن گزارشات نامناسب گروه پالایش هم شروع کننده این ماجرا بوده است.

فروش محصولات ایران خودرو تنها در بورس کالا

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر ورود خودرو به بورس کالا،  توضیح داد: بازار سهام از شفافیت فروش محصول استقبال می کند و در بلندمدت هم نشان داده شده که سود شفافیت یا واقعی شدن قیمت‌ها به جیب سهامدار رفته و دست دلالان کوتاه میشود.

درخشنده ادامه داد: بازار از این مسئله استقبال خواهد کرد ولی این روزها عمده دلیل عرضه و تقاضای سهام صنعت خودرو، مباحث پیرامون واگذاری بلوکی سهام آن باشد.

شیب مثبت معاملات فردا

این کارشناس بازار سرمایه احتمال صعودی بودن بازار فردا را دور از ذهن ندانست و گفت:  اواخر  وقت بازار امروز حاکی از خریدهای رو به بالای اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی و افزایش تقاضا برای خرید سهام بود بنابراین به احتمال زیاد فردا صبح این روند ادامه خواهد داشت و معاملات با  شیب مثبت به کار خود ادامه خواهد داد.

برق و لاستیک نورچشمی‌های بازار

درخشنده گروه های برق و لاستیک را صنعت پرپتانسیل این روزهای بازار معرفی و بیان کرد: توجه بازار به این دو گروه بیش از سایر صنایع است، البته به دلایلی منطقی و یا حتی غیرمنطقی، با مثبت یا منفی شدن کلیت بازار، شدت عرضه و یا تقاضا در گروه‌های مختلف به شکل یکسان و هم جهت تغییر میکند.

به گفته وی گروه حمل و نقل دریایی و زمینی با توجه به روند معاملات روزهای گذشته میتوانند وضعیت مناسبی داشته باشند.

کد خبر 17443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =