دستور رئیس جمهور برای بررسی مشکلات صنعت بورسی و قیمت دارو

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از دستور رئیس جمهور مبنی بر بررسی مشکلات داروسازان و قیمت دارو توسط سازمان غذا و دارو خبر داد تا مشکلی برای مردم در تهیه پیش نیاید.

به گزارش بیدار بورس، حسینعلی شهریاری از پیگیری مشکلات داروسازان با دستور رئیس جمهور در نشست اخیر ستاد مبارزه با کرونا در گفت و گویی خبر داد و گفت: مشکلات، نگرانی‌ها و دغدغه‌های انجمن تولیدکنندگان دارو مطرح شد. قیمت همه اقلام و حامل‌های انرژی و دستمزد کارگران بین ۳۸ تا ۵۷ درصد افزایش یافته و بطور قطع قیمت دارو هم گران خواهد شد و باید بیمه‌ها مابه تفاوت قیمت را پرداخت کنند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: اگر قیمت واقعی مدنظر قرار گیرد بطور قطع شرکت‌های تولیدکننده دارو با مشکل مواجه می شوند. زیرا سرمایه در گردش کافی برای خرید مواد اولیه و تولید دارو ندارند و از سویی ممکن است این مشکلات در کیفیت دارو تاثیرگذار باشد. از سویی در صورت کمبود دارو دولت مجبور است با ارز آزاد، دارو وارد کند.

شهریاری ادامه داد: پس از بحث و گفت و گوها درباره مشکلات داروسازان و قیمت دارو در نهایت رئیس جمهور دستور داد این موضوع توسط سازمان غذا و دارو بررسی و کار کارشناسی و اطلاعاتی و آماری استخراج شود تا بتوان بر اساس آن قضاوت کرد و دید با توجه به تمامی مسائل چه میزان باید به قیمت دارو افزوده شود تا شرکت های تولیدکننده بتوانند داروی با کیفیت تولید و مشکلی برای مردم پیش نیاید. در جلسه آینده ستاد گزارش آن به رئیس جمهور ارائه می شود.

کد خبر 17748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =