«اسرار پیروی از روند» به کتابخانه سازمان بورس رفت

در این دنیای بزرگ، از روش‌های مختلفی می‌توان درآمد کسب کرد. یکی از این روش‌ها، معامله‌گری است که مانند بقیه مشاغل باید در آن مهارت کافی پیدا کرد و از مهارت های خود به درستی استفاده کرد تا در بلند مدت بتوان به ثروت دست یافت.

به گزارش بیدار بورس، کتاب «اسرار پیروی از روند» نوشته اندرو ابراهیم ترجمه زینب آذریان و رضا دلیریان توسط انتشارات چالش در ۳۴۱ صفحه منتشر شده است. در بخشی از این کتاب می خوانیم: در معامله‌گری تا فرد مهارت کافی در آن به دست نیاورد، حتی اگر ابزارها و اندیکاتورهای مختلف و بهترین امکانات را در اختیار داشته باشد باز هم نمی تواند معاملات خوبی انجام دهد. افراد معمولی همیشه از ضرر اجتناب می کنند، باختن را بد می دانند و انتظار دارند همیشه برنده شوند. برای مثال اغلب مردم انتظار دارند که بازار سهام همیشه روندی صعودی داشته باشد و سرمایه گذاری آنها تا آخر عمر کفاف زندگی شان را بدهد. این نوعی برنامه ریزی است که در آن جایی برای باخت در نظر گرفته نشده است. در حقیقت استراتژی افراد بازنده این چنین است اما افراد حرفه ای احتمالات را در نظر گرفته و ریسک کار خود را می پذیرند.

در بخش دیگری از این کتاب آمده است: در سبک معاملاتی پیروی از روند، معامله گران همواره با استفاده از استراتژی های ساده و مناسب، در جهت روند معامله انجام می دهند و اندرو ابراهیم پیرو روندی است که با مدیریت ریسک قوی، از استراتژی شکست روند ریچارد دانکیان و اصلاح روند الکساندر الدر در معاملات خود استفاده می کند. او صادقانه بیان می کند که اندیکاتور یا سیستم جادویی وجود ندارد و برای کسب ثروت در بلند مدت باید هموراه نظم و صیر را در پیش بگیریم؛ چرا که طی سفر پیروی از روند، با معاملات ضررده بسیار زیادی مواجه خواهیم شد که اگر به اندازه کافی صبور نباشیم معامله گری را رها خواهیم کرد. او ضررها را هزینه انجام معاملات می داند و معتقد است که برای دیدن نتیجه معامله باید هزینه آن را بپردازیم. پیش از ورود به معامله باید احتمالات را در نظر بگیریم و در همه حال به برنامه معاملاتی خود پایدار بمانیم.

این کتاب اخیرا به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۶۷۹۴ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۵۳۴۵ عنوان کتاب فارسی، ۳۰۲۸ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۸۴۱۹ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شده است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

کد خبر 18271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =