با تداوم وضعیت فعلی نیمی از کابینه دولت باید استیضاح شوند!

۴ نماینده مجلس با اعلام دلایل استیضاح وزیر صنعت و مشکلات جدی وزارتخانه‌های کشاورزی،راه، اقتصاد ، هشدار دادند در صورت تداوم وضعیت فعلی نیمی از کابینه دولت باید استیضاح شوند !

به گزارش بیداربورس، رضا فاطمی امین امروز طبق برنامه قبلی در کیمسیون صنایع و معادن مجلس حاضر شد تا آخرین دفاعیات برای جلوگیری از استیضاح را به عمل آورد. در این میان دو نماینده مجلس اطلاع رسانی متفاوتی کرده و در برابر اعلام کاهش تعداد امضاء توسط یک نماینده، دیگر نماینده از افزایش تعداد امضاها خبر داد !

براساس این گزارش، رسول فرخی میکال با اعلام موافقت مشروط با عدم استیضاح، گفت: پاسخ وزیر به سوالات نمایندگان قانع کننده نبود اما به شرط ساماندهی کیفیت محصولات ایران خودرو و سایپا و واردات تا ۶ الی ۱۲ ماه آینده، امضا پس گرفته می شود.

جلال محمودزاده هم گفت: متاسفانه تولید خودرو بی کیفیت، گرانی خودروهای ایرانی و مصالح ساختمانی مانند سیمان، آهن‌آلات و فولاد، خام فروش معادن، فعالیت با حداقل ظرفیت صنایع مخصوصا شرکت های فولادی و بیکاری گسترده کارگران از جمله مشکلات حوزه صنعت است. وزیر هم عملکرد قابل دفاعی ندارد.

وی ادامه داد: وزارتخانه‌های کشاورزی، راه، اقتصاد و ورزش و جوانان نیز مشکلاتی دارند و در صورت تداوم وضعیت فعلی طی چند ماه آینده حدود نیمی از کابینه رئیسی باید استیضاح شوند .

جلیل مختار گفت: فاطمی امین هنگام دریافت رای اعتماد از مجلس،برنامه‌ها و شعارهایی برای کنترل قیمت ها، مدیریت قیمت خودرو و حذف قرعه‌شی و کنترل قیمت مصالح ساختمانی داد که متاسفانه عمل  نکرد.

علی موسوی هم اعلام: وعده‌های عمل نشده وزیر بسیار است که مهم‌ترین آن قیمت و کیفیت خودرو و عدم ساماندهی بازار فولاد و سیمان است و با وجود گذشت یک سال نه تنها قیمت‌ها کاهشی نشد بلکه گرانتر شد. خودروسازان ادعای زیان انباشته دارند اما نسبت به این نکته بی‌توجه هستند که این زیان ناشی از عملکرد خود و مواردی مانند پرداخت حقوق‌های نجومی ۵۰ میلیون تومانی است .

کد خبر 18569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =