شکل گیری مشکلات نظارتی با واگذاری بورس کالا به وزارت صمت

کارشناس ارشد بازارسرمایه گفت: اگر مبادلات کالایی را که اکنون زیر نظر سازمان بورس و تحت اجرا بورس کالا است به وزارت صمت محول کنیم قاعدتا با مشکلات نظارتی و عملیاتی مواجه خواهیم بود.

فرهاد رمضان کارشناس ارشد بازارسرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بیداربورس در خصوص تاثیر طرح واگذاری بورس کالا به وزارت صمت،  اظهار داشت:  سازمان بورس نیز همانند وزارت صمت وظایف و ساختاری دارد که باید به عنوان متولی بازارسرمایه و دارایی‌های مالی کشور در حوزه اوراق مالی، اوراق بهادار، سهام و یا کالا به کنترل و نظارت و ارزیابی  بپردازد.
رمضان گفت: تاکنون از حیث ساختاری و  سازمانی متبحرتر از سازمان بورس در حوزه شکل‌گیری معاملات کالایی در کشور شاکله ای به مثابه دیگر کشورها وجود نداشته است و اگر مبادلات کالایی را که اکنون زیر نظر سازمان بورس و تحت اجرا بورس کالا  است را به  وزارت صمت محول کنیم قاعدتا مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف اعم از نظارتی و عملیاتی شاهد خواهیم بود.
او بیان کرد: بازار معاملات کالایی در بورس به نحوی است که اگر قانون‌گذار، اجرایی را سهوا اشتباه در پیش گیرد به طور قطع متولی عرضه و متقاضیان لطمه جدی را خواهند دید.
این کارشناس ارشد بازارسرمایه گفت: هنگامی که یک کار تخصصی  همچون معاملات بورس کالا  به ارگانی سپرده شود که تخصص لازم را در آن حوزه ندارند به طور حتم افزون بر خلاءهای حادث شده شاهد مشکلات متعددی خواهیم بود.
این کارشناس ارشد بازارسرمایه در پایان تصریح کرد: وزارت صمت باید نقش خود را در حیطه نظارت و سیاست گذاری به سوی واحدهای صنعتی زیر نظر با سازمان دهی مبتنی بر رشد صنعت مورد نیاز کشور تقویت کند، زیرا در این صورت است که می‌توان شاهد بهبود تولیدات محصولات صنعتی بود.

خبرنگار: راضیه عموزاد 

منبع: بیدار بورس
کد خبر 19213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =