۱۰ نماد برتر از لحاظ ارزش روز بازار معرفی شدند

۷۳۲ شرکت بورسی و فرابورسی از لحاظ ارزش روز بازار مورد بررسی قرار گرفتند که ۱۰ نماد برتر با بیشترین ارزش روز بازار معرفی شدند.

به گزارش بیداربورس، تغییرات در ارزش روز بازار شرکت‌های بورسی و فرابورسی، همیشه برای سهامداران اهمیت دارد و از این لحاظ به سه دسته بزرگ، متوسط و کوچک تقسیم می‌شوند. همین تقسیم‌بندی بر انتخاب سهام جهت خرید اثرگذار است. شرکت‌های بزرگ به نسبت شرکت های متوسط و کوچک تاثیر بیشتری روی شاخص کل دارند.

براساس این گزارش، ارزش روز بازار ۷۳۲ شرکت بورسی و فرابورسی مورد بررسی قرار گرفت که هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس حاضر در بازار دوم معاملات بورس با ارزش روز بازار ۳۹۸.۴ هزار میلیارد تومانی در صدر جدول قرار گرفت.

همچنین دو شرکت فولاد مبارکه و گل گهر با ارزش روز بازار ۳۲۲ و ۲۶۷.۲ هزار میلیارد تومان در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند. شرکت های هلدینگ میدکو، ملی مس، چادرملو، پتروشیمی مارون، بیمه پاسارگاد، شستا و پالایشگاه اصفهان به ترتیب با ارزش روز بازار ۲۵۶.۹، ۲۴۲، ۱۶۸.۲، ۱۵۲.۸، ۱۵۲.۷، ۱۴۹.۳ و ۱۳۳.۷ هزار میلیارد تومانی در پله چهارم و دهم ایستادند.

در این میان، شرکت داروسازی تهران دارو هم حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه با ارزش روز بازار ۱۱۳.۹ میلیارد تومانی در جایگاه کوچک ترین و رتبه آخر قرار گرفت.

از دیدگاه دیگر، ۶۱۴ شرکت معادل ۸۴ درصد بازار سهام به شرکت هایی با ارزش کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان، ۲۴۶ شرکت با ارزش کمتر از هزار میلیارد تومان و ۳۶۸ شرکت با ارزش بیش از هزار و کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان، تعلق دارد. همچنین ۴۶ شرکت خیلی بزرگ و بزرگ معادل ۶ درصد بازار سهام را به خود اختصاص دادند.

از کل ارزش بازار سرمایه، ۸۰ درصد در بورس، ۱۵ درصد در بازار اول و دوم معاملات فرابورس و ۵ درصد در بازار پایه حضور دارند.

۱۰ نماد برتر از لحاظ ارزش روز بازار معرفی شدند

فهرست ارزش روز بازار ۷۳۲ شرکت بورسی و فرابورسی را می توان اینجا مشاهده کرد.

کد خبر 19386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =