مسکن گوی سبقت را از بورس می‌رباید؟

به عقیده یک کارشناس بازارسرمایه باتوجه به وضعیت نوسانی بازارها این روزها سرمایه‌داران به دنبال سود نیستند بلکه دنبال چاره‌ای هستند که ارزش سرمایه‌شان از بین نرود یا حداقل ثابت بماند، باتوجه به رشد بازارمسکن در سال‌های اخیر توجه سرمایه‌داران به این بازار جلب شده است و مقصدی برای پول‌های درشت شده است. 

محمد رضانژاد، کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بیداربورس در خصوص شرایط امروز بازارسرمایه بیان کرد: ریزش آخر هفته قیمت‌های جهانی که در پی گزارش تورم ماهانه آمریکا و احتمال رکود بخش مسکن چین صورت گرفته بود چشم‌انداز رکودی را به اقتصادجهانی بازگرداند و شاهد تاثیر آن در بازارسرمایه به خصوص صنایع فلزات و محصولات پتروشیمی نیز بودیم. 
وی در خصوص علل ریزش بازارسرمایه ادامه داد: این روزها ارزش معاملات خرد در محدوده ۳ هزار میلیارد تومان قرار گرفته و خروج پول نیز از بازار ادامه دارد.  
 

*بازارهای جهانی محرک بورس نمی‌شوند
به عقیده او اگر در بهترین حالت قیمت‌های جهانی ریزشی هم نباشد، نمی‌تواند محرک رشدی برای بازارسرمایه باشد. 
رضانژاد افزود: این روزها شاهد رشد دلار هستیم که اگر بازارسرمایه روند صعودی در پیش بگیرد دلیلش همین افزایش قیمت دلار خواهد بود. 

*بهبود معاملات با پایان مجامع 
این کارشناس بازارسرمایه با یادآوری اینکه در فصل مجامع هستیم، گفت: تا پایان این هفته تمامی شرکت‌ها مجامع برگزار خواهند کرد و صورت‌های مالی خود را منتشر می‌کنند که احتمالا با پایان مجامع شاهد احتمال بهبود معاملات بازارسرمایه خواهیم بود. 
او در خصوص اتفاقات خوب این روزهای بازارسرمایه اظهار کرد: طبق شنیده‌ها شرکت‌های بزرگ بازار تقسیم سود خوبی خواهند داشت و همچنین خبرهای خوبی از جمله ارزش‌گذاری بلوک سایپا و ایرانخودرو به گوش می‌رسد.
 

*برجام با بورس و دلار چه‌می‌کند؟
وی در خصوص چشم‌انداز برجام بیان کرد: تجربه ۱۰ سال اخیر نشان از این است که با افزایش قیمت دلار شاهد رشد بازارسرمایه نیز خواهیم بود، درست مانند اتفاقی که در سال ۹۷ رخ داد. 
رضانژاد افزود: چشم‌انداز برجام روشن نیست و عدم وقوعش این روزها بر احتمال وقوع آن میچربد و این عامل موجب تحرک دلار و در نتیجه رشد بازارسرمایه خواهد شد.
 

*مسکن گوی سبقت را از بورس می‌رباید؟
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به شدت گرفتن خروج پول حقیقی در بازار بیان کرد: با توجه به نوسانات بازارها در ۳ سال اخیر سرمایه‌داران به دنبال این هستند که در محلی سرمایه‌گذاری کنند که حداقل ریزشی نداشته باشد. 
او ادامه داد: این روزها بازار مسکن نه تنها ریزشی نبوده بلکه رشد خوبی را نیز تجربه کرده، بنابراین سهامداران حقیقی ترجیح می‌دهند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 19304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =