رنو برای پرداخت بدهی مجبور به عرضه ۱.۵۴ درصد سهام شریک آلمانی شد

شرکت رنو فرانسه ۱.۵۴ درصد از سهام شریک آلمانی را به روش کشف قیمت به فروش می‌رساند تا بخشی از بدهی‌ها را با کسب درآمد ۱۸. ۱ میلیارد یورویی بپردازد.

به گزارش بیداربورس،  شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد: سهام این شرکت در دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) به فروش می‌رسد تا بخشی از بدهی‌ها را بپردازد.

براین اساس، رنو ۵۴. ۱ درصد از سهم در شرکت خودروسازی آلمانی دایملر معادل حدود ۴‌. ۱۶ میلیون سهم را به طریق کشف قیمت فروش می‌رساند تا اهرمی برای تسریع کسب و کار خودرویی شود.

آخرین قیمت هر سهم دایملر ۰۹. ۷۲ یورو بود و در صورت تحقق برنامه رنو با فروش ۴‌. ۱۶ میلیون سهم، حدود ۱۸. ۱ میلیارد یورو (۱۴. ۱‌ میلیارد دلار) بدست می‌آورد اما شراکت این دو شرکت بدون تغییر باقی می‌ماند و جابجایی سهام تاثیری روی این شراکت ندارد.

رنو که با نیسان اتحاد دارد برای تقویت شراکت‌های صنعتی در سال ۲۰۱۰ اقدام به خرید سهام دایملر کرده بود. دایملر دچار دردسر دیگری است و باید در چین ۶. ۲ میلیون دستگاه را برای رفع عیب فرا بخواند. این عیب به مشکلات طراحی نرم‌افزاری مربوط می‌شود که در صورت تصادف یا سانحه، نرم‌افزارهای مرسدس بنز نمی‌توانند مکان دقیق تصادف را به پلیس یا اورژانس ارسال کنند.

کد خبر 1999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =