برجام عامل تعادل در بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بنظر میرسد در کوتاه مدت اخبار مثبت از سوی برجام به گوش نرسد، اظهار کرد: تا زمانی‌که توافقات به سرانجام نرسد و شایعات وجود داشته باشد از بازار نمی‌توان رفتار متعادلی انتظار داشت.

محمدعلی کریمی، تحلیل‌گر کارگزاری شهر با بیان اینکه بازار سرمایه کماکان منتظر اعلام توافق برجام است به بیدار بورس، گفت: به ظاهر قرار نیست این توافق به زودی اعلام شود و زمانی که اخبار به طور ضد و نقیض و نیمه شفاف بوده و فضای شایعات فراهم است، واکنش بازار حرکات بینابینی خواهد بود. یعنی نه حرکت اکستریم رو به بالا و نه رو به پایین خواهیم داشت.  

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار به طور سیستماتیک، یک عمل اشتباه را دو بار انجام نمی‌دهد؛ بنابراین صعودی که در سال ۹۴ برای گروه خودرویی رخ داد، با اعلام خبر توافق هم مجددا تکرار نخواهد شد. (امروز سرمایه گذاران بزرگ در گروه خودرویی، شناسایی سود کردند.) 

سقوط قیمت دلار ادامه دار خوهد بود؟

وی با اشاره بر اینکه اکنون کف قیمتی دلار، پنج درصد بالاتر از قیمت اعلامی دلار نیما است، اظهار کرد: قیمت دلار نیما هم اکنون اندکی پایین‌تراز قیمت ذاتی خود است و سقوط اخیر دلار در بازار آزاد (که حدود ۱۲ درصد از سقف قیمتی بود) استمرار نخواهد داشت.  

کریمی تصریح کرد: در دیدگاه سرمایه گذاران بازار سرمایه نیز به هیچ عنوان کاهش نرخ دلار پیش‌بینی نمی‌شود و بنابراین اثر خاصی از این جنبه بازار را تهدید نمی‌کند. چه بسا در صعود قبلی دلار تا نرخ ۳۲ هزار تومان، بازار سرمایه همگام با آن پیش نرفت و ۱۰ درصد از دلار عقب ماند.

فولادی‌ها لیدر نخواهند شد

تحلیل‌گر کارگزاری شهر با بیان اینکه باوجود اخبار مثبتی که راجع به فولاد در چین به گوش می‌رسد، قیمت فولاد در حدود قیمت‌های تعادلی قبلی است و چندان جای رشد ندارد؛ گفت: البته ممکن است در هفته‌های آتی سرایت مثبت اندکی به قیمت‌های فولاد داخل کشور داشته باشیم.  

وی اضافه کرد: روسیه نیز عاملی بر عدم افزایش قیمت فولاد است و لیدری فولادی‌ها در هفته‌های آتی محقق نمی‌شود چرا که در بزرگترین شرکت فولادی قریب به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تخلف ثبت و منتشر شده است.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 20621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =