دولت ۳۸ هزار میلیارد تومان بیشتر از فروش اوراق، بازخرید داشت

در سیزدهمین هفته عرضه اوراق بدهی، مجموعاً مبلغ ۳.۶ هزار میلیارد تومان اوراق به صورت نقدی به فروش رسید. طبق آمار، دولت تاکنون در سال جاری حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان بیشتر از فروش اوراق، اوراق سررسید شده گذشته را بازخرید کرده است.

به گزارش بیدار بورس، در سیزدهمین هفته عرضه اوراق بدهی، مجموعاً مبلغ ۳.۶ هزار میلیارد تومان اوراق به صورت نقدی به فروش رسید. طبق آمار، دولت تاکنون در سال جاری حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان بیشتر از فروش اوراق، اوراق سررسید شده گذشته را بازخرید کرده است.

در ادامه اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل کشور در سال جاری نسبت به برگزاری سیزده هفته عرضه اوراق بدهی میان بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه (از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین مالی) و یک مرحله پذیره نویسی اوراق از طریق کارگزاری بانک مرکزی و سیستم مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اقدام نمود.

بر اساس این گزارش حسب تصمیمات اتخاذ شده در راستای تأمین مالی بهینه، سیزدهمین هفته عرضه اوراق بدهی برگزار شد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یاد شده در سامانه‌های بازار بین‌بانکی، کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مجموعاً مبلغ ۳.۶ هزار میلیارد تومان اوراق به صورت نقدی به فروش رسید. همانطور که مجموع میزان اوراق نقدی فروخته شده و همچنین میزان بازخرید اوراق سررسید شده در شکل زیر قابل مشاهده است، دولت تاکنون در سال جاری حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان بیشتر از فروش اوراق، اوراق سررسید شده گذشته را بازخرید کرده است.

دولت ۳۸ هزار میلیارد تومان بیشتر از فروش اوراق، بازخرید داشت

کد خبر 20764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =