شیوع فزاینده سویه جدید کرونا در آمریکا

سویه جدید کووید-۱۹ موسوم به «بی کیو. ۱» (BQ.۱) بشدت در حال همه‌گیری در آمریکا است.

به گزارش بیدار بورس،  تارنمای خبری «هیل» با انتشار این خبر عنوان کرد: بنابر اعلام «مرکز کنترل و پیش‌گیری بیماری» آمریکا (CDC)، شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «بی کیو. ۱» (BQ.۱) و «بی کیو۱.۱» (BQ.۱.۱) طی هفته گذشته به میزان ۵.۷ درصد در آمریکا افزایش نشان داده.

تارنمای این رسانه آمریکایی نوشت: پیش از این سویه فرعی کووید-۱۹ موسوم به «بی ای. ۵» (BA.۵) که طی ماه های گذشته بیش ۹۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را در بر گرفته بود و  اکنون کاهش یافته، حال  سویه جدید در هفته های اخیر به شدت درحال همه گیری است.

بنابراین گزارش سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA)، دوز تقویت‌کننده به‌روز شده واکسن‌های کووید-۱۹ «فایزر» و «مدرنا» را برای مقابله  به زیرشاخه‌های  «اومیکرون» که تقویت شده یک واکسن دو ظرفیتی برای سویه اصلی ویروس کرونا و واکسن برای سویه های دیگر آن است، مجاز اعلام کرده،  این واکسن تقویت شده زیرشاخه سویه های این ویروس شامل   «بی ای. ۴»BA.۴ و «بی ای. ۵» BA.۵ را هدف قرار می دهد.

بنابر داده های تارنمای اطلاع رسانی «وردمترز دات اینفو»   (worldometers.info) شمار مبتلایان به  ویروس کرونا در جهان تاکنون به ۶۲۹ میلیون نفر رسیده که ازاین تعداد نیز بیش از ۶ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا نیز بنابر داده های این تارنمای اطلاع رسانی بیش از ۹۸ میلیون و ۸۰۰ هزار فرد مبتلا به کووید-۱۹ داشته که از این تعدادنیز بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار نفر جان باخته اند، آمریکا همچنان کانون شماره یک شیوع ویروس کرونا در جهان به شمار می رود.

کد خبر 22413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =