رشد ۸ درصدی تولید خودرو و آمار تجمیعی ایران خودرو و سایپا در ۷ ماه گذشته

معاون صنایع حمل‌ و نقل وزارت صنعت ار رشد ۸ درصدی تولید انواع خودرو طی هفت ماه گذشته و تولید ۴۶۷.۶ هزار دستگاه محصول کامل توسط ایران خودر و سایپا خبر داد.

به گزارش بیداربورس، منوچهر منطقی با بیان اینکه طی ۷ ماه گذشته تولید انواع خودرو با رشد ۸ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد، اعلام کرد: طبق تثبیت جریان تولید، رشد ۵۰ درصدی تولید در شش ماه نخست سال جاری محقق شد و دیگر خودرو ناقص تولید نمی‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا هفته قبل، تولید محصولات کامل ایران خودرو و سایپا با جهش ۳۰۰ درصدی از ۱۱۲.۵ به ۴۶۷.۶ هزار دستگاه رسید. سهم خودروسازان خصوصی هم از ۷ درصد نیمه اول سال قبل با ۳۲.۸ هزار دستگاه به ۱۵درصد معادل ۸۰.۲ هزار دستگاه در سال جاری افزایش یافت. تولید وانت و ون نیز با رشد ۴۸ و ۵۸۵ درصدی به ۵۲.۲ و ۱۳۹۰ دستگاه رسید.

این مقام مسئول افزود: بنابراین تحویل محصولات ایران خودرو و ساپیا به مشتریان هم با افزایش بیش از ۳۰ درصدی از ۴۵۰ هزار دستگاه سال قبل به حدود ۶۰۰ هزار دستگاه رسید. خودروهای موجود در پارکینگ دو این خودروساز نیز از حدود ۲۰۰ هزار خودرو انباشته به صفر رسید.

به گفته منطقی، عارضه مزمن صنعت خودور از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰، تولید خودروهای ناقص و انباشت در پارکینگ بود که با گذشت چهار سال عبور از این عارضه و تثبیت جریان تولید مشاهده شد.

کد خبر 22774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =