حرکت بازار خلاف وعده‌های مسئولین

به گفته یک کارشناس بازارسرمایه علی‌رغم تاکید مسئولین بر پیشبینی پذیر شدن اقتصاد و بازارسرمایه این مهم تا کنون شکل نگرفته و این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده ضریب عدم پیشبینی پذیری بازار سرمایه شدیدتر شود.

فردین آقابزرگی، مدیرعامل سبدگردان نیکان در گفت‌وگو با بیداربورس در خصوص روند این روزهای بازارسرمایه بیان کرد: در بازار امروز شاخص کل و هم‌وزن واگرایی داشتند و روند معکوسی را در پیش گرفتند.

رشد بورس تنها در نیمه اول

به عقیده او در بازار امروز حدود ۶ نماد از جمله فولاد مبارکه و پالایش نفت بندرعباس توانستند روند بورس را مثبت کنند اما این مثبت بودن به نیمه دوم بازار راه نیافت و اگر زمان معاملات نیم ساعت ادامه پیدا می‌کرد قطعا شاخص قرمزپوش می‌شد.

وی با اشاره به این موضوع که امروز بسته ۱۰ بندی حمایت از بازارسرمایه ابلاغ شد، اظهار کرد: معمولا در روزهای ابتدایی این قبیل مصوبات بازار عکس‌العمل مثبتی نشان می‌دهد و سبزپوش می‌شود.

فرمان‌های ۱۰ گانه فرعی بودند

آقابزرگی اضافه کرد: بندهای این فرمان ۱۰ گانه از مشکلات فرعی بازارسرمایه به حساب می‌آید و این روزها بازار نیازمند تغییر عواملی از جمله سود شرکت‌ها، قیمت‌گذاری دستوری و نرخ اوراق بدهی است که این روزها به مرز ۳۰ درصد رسیده است.

مدیرعامل سبدگردان نیکان محدود کردن بازار را با بیمه کردن سهام نوعی گفتاردرمانی به حساب آورد.

او در پیشبینی روزهای آینده بازارسرمایه گفت: بیشترین پیشبینی شدیدتر شدن ضریب عدم پیشبینی پذیری بازار سرمایه است.

وی افزود: از اوایل سال ۱۴۰۱ مسئولین دولت بر پیشبینی پذیر شدن اقتصاد و بازارسرمایه تاکید داشتند با این حال این فضا تا کنون شکل نگرفته است. 

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 22952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =