افزایش حقوق کارکنان، بازنشستگان، نیروهای نظامی و... تصویب شد

نمایندگان مجلس با افزایش ۹۰۰ هزار تومانی بعلاوه ۵ درصد از حکم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان و رشد ۲۰ درصدی حقوق نیروهای نظامی و انتظامی ... موافقت کردند.

به گزارش بیداربورس، نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال جاری و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری با افزایش ۹۰۰ هزار تومانی بعلاوه ۵ درصد از حکم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان و رشد ۲۰ درصدی حقوق نیروهای نظامی و انتظامی موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، همچنین کمک معیشت جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر فاقد شغل و درآمد به ۵.۶ میلیون و کمک معیشت جانبازان کمتر از ۲۵ درصدو رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به ۴.۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

علاوه براین حق اولاد ۱۰۰ درصد و حق عائله مندی کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری ۵۰ درصد در راستای قانون حمایت از خانواده افزایش می‌یابد.

مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هم ۳۰ درصد بیشتر خواهد شد.

براساس ردیف یک اصلاح شده ماده واحده لایحه:

- ۳۰۰۰ امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات مصوب  ۸ مهر ۸۶ معادل ریالی امتیاز برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب شهریور ۷۰  و سایر مشمولین جزء یک بند الف تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل به استثنای مشمولان قانون کار و معادل ریالی ۲۱۰ امتیاز برای اعضای هیأت علمی و قضات با عنوان ترمیم حقوق به صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج می شود.

مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول بازنشستگی است و این امتیاز برای افرادی که پس از تصویب این قانون در دستگاههای موضوع این بند بکارگیری می شوند نیز اعمال و در اجرای این بند درخصوص نیروهای مسلح تبصره ۳ ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات اجرایی می شود.

تبصره: علاوه بر افزایش مندرج در این بند، حداکثر ۱۵ درصد به عنوان فوق العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد به حقوق و مزایای مستمر اعضای هیات علمی غیربالینی دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاههای اجرائی، اضافه می شود.

کد خبر 22962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =